Jump to content

Wat een leuke week moest worden van ca 2500km eindigde al naar 300 km met een kapotte Dynamo.

Nu hoor ik van verschillende mensen dit is een bekend probleem bij de Pan 1300, maar hier op het Forum lees ik er niet zo veel over. Althans ik krijg niet de indruk dat het een veelvoorkomend probleem is. Maar goed niet dat het mij nu helpt. Mijn pan is uit 2009 en heeft nu 58000 km gelopen. Ik denk dat dit een gevalletje pech is....

Edited by awjnijholt

Featured Replies

Hmmmm daar wordt je niet vrolijk van. Ik weet dat de overheidsfietsen er wel wat vaker last van hadden maar dat kwam vooral door de extra apparatuur waar de dynamo niet berekend was. Volgens mij is het ook een prijzige reparatie [emoji37].

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk

Bij de st1300 (2000??? )komt het zeker vaak voor.

Te warm en de fragile gebouwd.

Je kan hem opnieuw laten wikkelen , dat was in mijn geval de goedkoopste optie .

Alleen nu komt het probleem, hij noet er nog even uit !!

Dat is best wat sleutelwerk, hij zit onder de injectie-inspuitstukken en koelslangen! Ik was zeker een halve dag kwijt met in en uitbouwen .. en ik ben best ervaren !!

Je kan hem opnieuw laten wikkelen in roelofsarendsveen bij http://www.sevior.nl/

Super relaxte gozer !!

In zijn onderschrift staat 2009.

Honda ST1300, 2009, - 45000 km (28-4-2016) -

• Author
De motor staat nu bij Huybers motoren in Schijndel, Er komt een revisie dynamo van Carmo Electronics uit helmond in. Reparatiekosten komen op ongeveer €800 euro.
  • Moderators

begrijp hieruit dat het niet zo veel uitmaakt dat het zoveel kost:oh no:, denk dat een aantal hier je voor een stuk minder zouden kunnen helpenGood.

maar het belangrijkste is dat je strak weer kan rijden en genieten:biker: