Jump to content

Featured Replies

Lijkt mij ideaal, maar het idee van een plensbui weerhoudt me ervan er een aan te schaffen.

Verstuurd vanaf mijn Moto G Play met Tapatalk

Als je goed kijkt zie je hier links een wat bescheidener versie in het zwart!

Ooit besteld bij FMB, ik meen dat het een Canadees (of zoiets) schapenvachtje is. Het helpt wel tegen een blikken kont!

• 3 weeks later...

Schapenvacht is heerlijk spul. Mijn zoon heeft een schapenvacht in de zitting van zijn rolstoel. Temperatuur wordt beter geregeld dus minder zweten, decubitus is wat minder en hij heeft minder pijn bij het zitten. Kortom: goede keuze!

Alleen een klein advies: Als je de fiets parkeert om bijvoorbeeld iets te drinken, let dan wel op dat de vogels aan het schapenvacht gaan plukken omdat ze dat voor hun nest willen gebruiken (heb ik zien gebeuren).

Het zal best lekker zitten zo'n dierenvelletje, maar van de aanblik word ik niet echt warm.:nea:

In combinatie met alle techniek die eronder zit, krijg ik minder Pan-gerelateerde associaties:

Rodeo.JPG.7966a7314d5220c73854e23ba5ed636c.JPG

Nu heeft een Pan zeker power, maar zo bokkig als dit apparaat is 'ie zeker niet. :)

Voor de duidelijkheid: Dit is natuurlijk slechts mijn mening, voor wat 'ie waard is. :pardon:

Dus Stekel, voel je in het geheel niet bezwaard en geniet van je extra zachte zadel! Good

Groets, Hans

O ja: onderhoud schapenvacht: Om de vacht weer schoon te krijgen lekker in de mist buiten hangen. Of, als het een keertje sneeuwt, in de verse sneeuw leggen. Sneeuw wegkloppen en klaar. Niet föhnen of kammen (ooit een schaap met een kammetje gezien?). Het mooie van wol is dat het zelfreinigend is en dat er niet zo snel geurtjes aan komen te zitten. Een vlek? Deppen met een vochtig doekje met mild reinigingsmiddel.Niet wassen. Niet te nat maken. Als je het schapenvacht toch wil wassen in de machine (Geheel op eigen risico!!!!!) zo koud mogelijk met wolwasmiddel en op laag toerental centrifugeren. Om te voorkomen dat het leer hard wordt tijdens het drogen veel in model trekken.

Ter info: Mijn zoon heeft een gewoon bruin schapenvachtje wat niet speciaal gelooid is voor medisch gebruik. Al ruim een half jaar tot volle tevredenheid in gebruik en het vacht is wel wat geplet maar voor de rest ruik je niets. Alleen als hij in bed ligt zit hij niet op het vacht. En ik heb er nog nooit iets aan schoon gemaakt.