Jump to content

Michelin's ST1100 rextauratie

Zo ik zal eens vertellen hoe zover mijn ervaring is met mijn Pannetje (een ST1100).

2 weken geleden had ik had de Pan in de buurt van Gouda opgehaald samen met mijn broertje @Ome Paul. Ik wist eigenlijk helemaal niet wat ik had gekocht. Tot dat ik even een bezoekje aan @webster (Rex) bracht

De Pan ging daar even de brug op (dacht ik). Maar het liep even anders. Na nog geen 20 minuten stond hij open en bloot op de brug. Na een korte inspectie werd duidelijk dat de Pan slecht onderhouden is door de vorige eigenaar. Met als gevolg dat de volgende werkzaamheden uitgevoerd moeten worden:

• Radiator vervangen

• Voorste remklauw vervangen (die komt niet uit elkaar)
  • Nieuwe remschijf rechts voor
  • Nieuwe voorvork keerringen (er zat meer water dan olie in de voorvorken)
  • Nieuwe balhoofdlagers
  • Distibutieriem vervangen
  • Koel slangen vervangen
  • Thermostaat natuurlijk ook
  • Volledige remrevisie
  • Volledig schoonmaken van de ABS modulatoren.

Deze klus gaan we met z'n drieën aan. Met andere woorden: Rex doet het moeilijke werk en ik en Ome Paul mogen dingen schoonmaken :)

Zonder de hulp van Rex was deze Pan ten dode opgeschreven. Ik ben hem daarom ook erg dankbaar voor zijn hulp en expertise!

Op dit moment staat de Pan helemaal kaal op de brug en wachten we op de bestelde onderdelen. De komende dagen post ik hier foto's van de voortgang.

Groet,

Michelin (Michel)

index.jpg.09d7823edbbb5d7533471601149a2b0e.jpg

index1.thumb.jpg.1aa57f77eb2f2d594aac0b98c823583a.jpg

index2.thumb.jpg.01685d1d716d380b9291555304b4c9fd.jpg

3.jpg.06f1fdb9e6135e72faa8c5bfaccb6e73.jpg

4.thumb.jpg.ee9441fec826efb04d4700b220e14617.jpg

5.jpg.a609993931ffb20d8be80222abcd2915.jpg

Featured Replies

Ik heb haar gisteren mogen aanschouwen in al haar naaktheid. ;)

Met Rex erbij komt het wel goed met enig geduld en extra financiën.:cry:

Er was echter ook positief nieuws over de achterbrug en een spline in zeer goede staat. :)

Dat hebben we hier wel eens anders gezien.

Nog even geduld en dan veel rijplezier

:biker:.

Nou @Michelin, je had wel even mogen waarschuwen dat deze post 'schokkende beelden' zou bevatten. Sad

Maar met hulp van Rex en Ome Paul gaat het vast weer goedkomen. Zet 'm op en maar er wat moois van!

Groets, Hans

Voor de portemonnee een pijnlijke exercitie denk ik, maar het zal ongetwijfeld een geweldig leerzame en gezellige periode van onderhoud worden voor je.

Super dat je een kenner hebt die je helpt bij deze klus.

Wat zal dat schrikken geweest zijn voor je.

Denk je een mooie motor te kopen, is het binnen een uur een bouwpakket..:sorry:

succes met de renovatie; gaat vast goed komen.

"Better than he was before. Better, stronger, vaster" was de spreuk van een ouwe serie. Ik hoop alleen voor je dat het niet zoveel gaat kosten. (wie weet welke serie is net zo oud als ik ;))

• Administrators

Zo

Voorvorken staan weer in elkaar nieuwe keerringen stofhoezen en olie

Achterrem klauw staat ook weer in elkaar met nieuwe rubbers

Morgen olie wisselen motorblok en filter

Achterste ABS modulator terug plaatsen

Kan het achterwiel erin en achterste systeem gevuld en ontlucht worden

Nu nog wachten op distributie riem andere remklauw voor rechts voor thermostaat balhoofdlagers

So the story continues

• 3 weeks later...
  • Author

Haha, zo mijn pannetje is helemaal klaar ik heb er inmiddels al wat kilometers mee gereden en wat een fantastische machine.

Ik ben @webster (Rex) en @Ome Paul enorm dankbaar zonder hem was de pan ten dode opgeschreven dus mannen BEDANKT !

Nu nog de pan optische wat mooier maken wat kuipdelen vervangen maar dat heeft niet zo'n haast.pannetje.jpg.dffe1f520e7e6b1e9d1c1a82d6554fe4.jpg