Jump to content

Wat kopen, garmin of tom tom?

Heren en dames ook,

wat zeggen jullie Garmin 595LM of de Tom Tom 440?

Wat is het verschil?

Graag gebruikerservaringen.

Bij voorbaat dank voor jullie reacties.

Groet Rob

Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk

Edited by panrob

• Replies 89
  • Views 8.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Op de motor alleen maar ervaring met een Garmin, in de auto 4 jaar een TomTom gehad die er af-fabriek in zat.

Ik denk dat het heel persoonlijk is: ik had na vier jaar nog steeds ruzie met de gebruikersinterface van de TomTom, met de Garmin kan ik lezen en schrijven. En ik vind Basecamp geweldig, weet niet of TT daar een equivalent voor heeft.

Mee eens, als je Basecamp eenmaal doorhebt dan is die combi (Basecamp-Garmin) perfect.

Als je 'lesje', uitleg of demo wilt, dan even langsrijden :biker:

Groet

Ik heb zelf alleen ervaring met de Tomtom 410 en ben hier wel tevreden over. Soms zijn er wel wat issues net de Bleutooth verbinding met de Sena 10S. Dit gebeurd echter alleen als ik de intercom functie van de Sena tegelijk gebruikt met de Tomtom om route instructies te luisteren. Wat ik super vind van de Tomtom is dat je een bestemming aan wijst en dan de Tomtom een bochtige route laat maken. Ik ben nu op wegen in Nederland geweest waarvan ik het bestaan niet wist. Mocht je de route fout rijden dan wordt er direct een aanpassing in de route gemaakt, je hoeft dan niet terug naar de plaats waar je fout bent gereden. Routes thuis maken m.b.v. Tyre of Myroute gaat ook prima. Mijn zoon heeft recent een Tomtom 450 gekocht en deze is bijna gelijk aan de 410. Het grootste verschil is dat de bediening met handschoenen aan is verbeterd. Weet je wat het is Rob, Tomtom of Garmin, iedereen went aan zijn eigen rommel.

Edited by John

TomTom en Garmin zijn alle bij top producten dus is het inderdaad heel persoonlijk. Ga er in de winkel even mee spelen en kijk wat je het meest aanspreekt. Good:biker:
  • Moderators

Ik heb altijd tom tom gehad en nu een garmin werk goed alleen voelt de tt natuurlijker en makkelijker aan , bij de garmin moet je er echt ff voor gaan zitten en heb basecamp nog niet geprobeerd maar naar het schijnt moet je daar ook ff aan werken

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

kijk even bij de Mrgps

https://www.mrgps.nl/garmin-of-tomtom/

mijn ervaring is alleen met de zumo 590/595 daar ben ik zeer tevreden over

dat de tomtom en een inhaalslag heeft gemaakt is klip en klaar

maar heeft nog wel tekortkomingen, wat voor mij belangrijk is om toch voor de zumo 595 te kiezen

o.a mp3 speler, verbinding headset, uitwisseling routes (map/basecamp) virb camera bedienen,

tpms, fietskaart....het is allemaal zeer persoonlijk

Ik gebruik al jaren een tomtom in zowel de auto als op de motor. Puur voor navigatie zijn de verschillen minimaal denk ik.

Kronkelroutes is een mooie optie van de tomtom, maar de vraag is hoe vaak je spontaan zo gaat rijden.

Op internet is het maken van een route ook steeds makkelijker geworden.

Wil je in de toekomst meer zoals bandenspanning aflezen, camera bedienen etc. zou ik op dit moment voor de garmin gaan.

Hier zeer tevreden gebruiker van een Rider 400, groot gebruiks gemak tov de Garmin. Maar zoals al geschreven laat je even voorlichten.

Verzonden vanaf mijn iPhone

• Author

Zojuist, via marktplaats, een nieuwe Garmin 595 lm gekocht voor 450 euries [emoji23][emoji23][emoji23].

Paste niet op meneer zijn buikschuiver, zat voor zijn klokken spel.

Wil namelijk muziek kunnen afspelen via de navi, dit heeft dus de doorslag gegeven.

Bedankt voor de gevraagde feedback.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

• Author

Je mag als enige door voor de wasmachine PHEUFK, was inderdaad de 595 ipv de 585, goed opgemerkt!!

Edited by panrob

George ik schrijf toch niet dat de 585 niet bestaat,ik kende hem alleen niet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk

• Author

Nog een vraagje, hoe moet ik mijn micro sd kaart inrichten?

Muziek, routes en kaarten, hetzelfde als bij de Zumo 550?