Jump to content

Omdat stap 1 nu echt allang gezet is ( meerdere malen zelfs), bij deze een stap 2 post :)

Vanmorgen les van Richard. Helaas was het aan het stortregenen toen ik aan kwam, bah.

Het plan van de les was via een langere route naar het oefenterrein, ofwel Valkenburgse meer ofwel Panbos.

De steeds wisselende routes zijn voor mij een uitdaging, op een goede manier.

Uiteindelijk heb ik onbewust de keuze gemaakt voor het oefenterrein. Omdat het com.systeem haperde miste ik de afslag. Dus het werd Panbos, via een stukje off road (officieel is het afgesloten).

Daar bochtjes draaien en de 8 weer opgepakt. Richard liet mij eerst uitleggen hoe ik het zou aanpakken. Hierdoor had ik goed voor ogen hoe ik het zou doen.

Het werd steeds iets moeilijker van slippende koppeling naar spel tussen rem en gas. Wel zwaar. Volgende keer wil hij tegensturen etc erbij.

Daarna weer off road terug naar de weg, via een bemost pad en een grindterrein.

Hij vertelde mij ook dat hij en Marcel vandeweek bij een AVB Mr. Macho tegen waren gekomen en dat deze een praatje met hen wilde beginnen. Richard zei dat ze toch maar iets verder zijn gaan staan, omdat hij hem heel graag wilde vertellen over hoe goed ik het nu deed ( maar dat leek m niet verstandig haha).

Hij wil het nog wel eens melden, als ik mn Avb heb ofzo... dat het toch vreemd is dat ik bij hem het wel leer, maar bij de 'beste rijschool van Den Haag' niet...

• Replies 107
  • Views 6.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Ik merk dat je nu veel meer vertrouwen in de rijschool én in jezelf hebt. Hierdoor heb je meer plezier in de rijlessen en dus sneller het A-tje op je rijbewijs ;)

Toppertje Good

Edited by Biker T

• Author

Dat zeker. Ook omdat zij het vertrouwen in mij hebben: misschien duurt het wel langer, maar dan wel goed.

Ik kan bij Richard ook merken dat hij gewend is aan VRO's geven en op die manier meteen dingen aanleert.

Echt mooi dat je nu bij een leuke, goede en fatsoenlijke instructeur zit. Wat een verschil met stap 1... Nu ga je het gewoon halen. En dan kun jij straks ook lekker toeren zonder dat wat voor instructeur of examinator je op de vingers kijkt!
  • Author

En weer een les achter de rug, dit keer met Marcel. Hij mocht namelijk kiezen: met mij op stap of met 2 16-jarigen op de scooter... lastige keuze :oops:

Weer naar het Panbos, met Marcel op zn Pan, dit keer via een meer directe route met veel rotondes. Nu begonnen met gravel en het bospad en terug door het gras...

Tijdens de les geoefend op de halve draai met niet alleen juiste balans tussen gas en rem maar ook tegensturen en contragewicht. Eerst bij Marcel achterop waardoor ik goed voelde wat de bedoeling was.

Vervolgens zonder pionnen en uiteindelijk met pionnen en steeds scherper. Wel even de grond van dichtbij bekeken, omdat ik besloot te remmen en ontkoppelen in een draai :rolleyes: maar daarna ging het alleen maar beter.

Op de terugweg, na het gras, geoefend met hoog inzetten van bochten en dat ging steeds soepeler net als wegrijden na een rotonde en opschakelen. Ik vind het heerlijk om weer vooruitgang te zien.

Op naar de volgende les (en al stiekem motoren spotten op mp:angel:)

Nice ! Dit klinkt alsof je echt les krijgt, alsof je een instructeur hebt die aanvoelt wat een leerling nodig heeft en zijn lesstijl daarop aanpast.

Goed bezig !

Dat wordt dus agenda's trekken @Tante Anita. Zodra jij je A en je brommert hebt gaan we als het meidenteam NL onveilig maken op onze brommerts! Ik heb er nu al zin in! En na de tijd Indische hersenflubbers in kokosmelk nuttigenDrinks En ja, dat mag, want er zit geen alcohol in, alleen nog Gula Djawa Yahoo:

Edited by Ieniemienie

Hoi Anita, zo te lezen ga je er steeds meer zin an krijgen;). Voor je het weet hebbie een mooie A op je rijbewijs ingevuld staan. Gaat lekker!!Good
Ja @Marquez93 Tjendol :) met gesmolten gula djawa en santen. Verdund met gewone melk want anders wordt het te machtig. En gewoon met kleurstof, niet met pandan of zo (had ik niet in huis). Lijkt wel of iedere familie zijn eigen recept heeft. Net als spekkoek trouwens. Of kwe mankok. Ben blij dat de kinderen niet op het forum komen. Anders gaat de jongste weer zeuren om kwe lapis.

Kijk Anita, da's nou vooruitgang volgens de leercyclus van Klab:

1) Bam: wat gebeurde er?

2) Wat gebeurt er; Bam.

3) Oei dit gaat mis: Bam.

4) Als ik dit doe gaat het mis. Poeh, dat ging maar net goed!

5) Zo, dit gaat lekker.

6) Zo, dit gaat lekker; Bam. (overmoedig; optionele stap)

7) Ik doe het rustig aan en geniet.

Volgens mij sla jij stap 6 wel over en gaat het vanaf nu dus prima!