Jump to content

Hoort de onderplaat van de top koffer speling te hebben?

Featured Replies

Ik stond ook te kijken dat de topkoffer een paar millimeter naar links en naar rechts kon bewegen.

Ik heb me laten uitleggen dat daardoor, wanneer je alleen op de motor zit, bij hogere snelheden je achterkant niet gaat zwabberen omdat de koffer dat met de zijdelingse bewegingen opvangt. Dat komt doordat de lucht tussen jou en de topkoffer komt. Als je met z'n tweeen zit heb je dat probleem niet omdat de turbulentie dan achter de topkoffer is.

Ik heb geen mm speling.

Door speling=bewegende massa, kan juist een wobble optreden.

Ik heb ooit last gehad van de wobble bij 170 met standaard ruit en topkoffer.

Gister nog 190 op de teller gereden met brede Clearview ruit (op de befaamde/beroemde keggen). Geen indicatie van wobble. Ik voel ook geen druk op mn rug, dus de topkoffer krijgt ook weinig druk.

Keggen op een standaard ruit vind ik niet prettig. Te veel wind aan voorzijde en op helm. Druk op de rug is wel beduidend minder.

Ik had met de std ruit zonder keggen wel last van de wobble.

Toen ik de motor net had, met koffer en std ruit zonder keggen, maar andere banden, BT020/21 oid, 235km/h op GPS zonder wobble...

Topkoffer kan enigszins zijdelings bewegen op de grondplaat

Klopt, is uitgebreid mee getest.

Hangt bij wijze van spreken aan schokdempertjes waardoor het wiebelen ervan niet aan de motor wordt doorgegeven.