Jump to content

Kan de motor nog een extra campingkoelkast op 12volt hebben

Hoi mensen,

Dit jaar wilden we een campingkoelkast meenemen op vakantie ,we hebben een aanhanger achter de motor dus t kan makkelijk,

De betreffende koelkast is van elektrolux en kan op gas ,stroom en 12 volt.

Als ie op 12 aangesloten zou worden verbruikt ie 65watt, kan de motor/dynamo dat aan? Dan kan ik m onderweg koel houden

Alvast weer bedankt

Sepke

Featured Replies

Bij 65W op 12V zit je dus op ongeveer 5,5 Ampère. Afhankelijk van welk type dynamo je hebt (28 of 40) en wat je verder nog aangesloten hebt qua verlichting etc. moet je dat zelf wel ongeveer uit kunnen rekenen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk

• Author

Nou ik heb een 3e remlcht en een usb aan sluiting voor de telefoon, de koplampen door laten lussen voor meer licht, Oxford handverwarming .dat is alles

Sepke

Er vanuitgaande dat je de handvatverwarming en de koelkast niet tegelijk aan hoeft te zetten (...) verwacht ik niet gelijk een probeem.

Zorg er wel voor dat de koelkast je accu niet leeg kan trekken als de motor uit staat.

Biedt de aanhanger voldoende ventilatiemogelijkheden voor de koelkast om de warmte af te kunnen voeren?

Groets, Hans

En de temp. schakelaar NIET hoger dan VIER zetten.
  • 2 weeks later...

Mijn motorfiets is uit 99 dus ik ga er van uit dat ik de zware dynamo heb.

Zoals je ziet heb ik een zijspan waar al een trekhaak op zit. De vorige eigenaar had de koelbox aangesloten op de verlichting draad. Dit lijkt mij geen goed plan vanwege de extra belasting op de schakelaar.

En in de 7 polige stekkerdoos was al bedraad met een 12 v contenu aansluiting.

Deze heb ik maar gebruikt. Dus niet vergeten bij een stop het stekkertje eruit te halen!

Ik ga er van uit dat dit gewoon goed moet gaan op deze manier.

• Author

Ik zet er inderdaad nog een schakelaar tussen,met een stop kan ik dan de schakelaar omzetten .

Denk dat dat ook beter is met bijvoorbeeld starten

Sepke

Twee vragen: Heb je onder ook een rooster om koele lucht aan te zuigen?

Op de koelkast zelf zit daar geen aan/uit schakelaar op?

Jup heb ook aan de onderkant gaten zitten.

Op de camping wil ik hem er ook in laten staan!

Ik heb er een 220 ventilator in gedaan. Zodat je een geforceerde luchtstroom kan creëren bij warme dagen.

Waarom ik geen 12 v schakelaar heb simpel weg. Omdat De bekabeling er al in lag.

Ben niet bang voor het starten. 2 koplampen nemen meer vermogen op. En die heb ik ook altijd aan staan!

IMG-20170513-WA0010.thumb.jpeg.71475de31471a4f7585c008bbed0961d.jpeg

2 h4 lampen gebruiken 110 watt dus als je start zonder verlichting zou dat geen probleem moeten zijn van daar dat ik zo schakelen via contact

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk