Jump to content

Schurend brommend geluid bij remmen.

Goede morgen, ik heb al een tijdje last van een schurend geluid op lage snelheid het lijkt of de blokjes aan de rechterkant tegen de schijf aan lopen.

hoe langzamer ik rij ongeveer tot stapvoets hoe dieper en harder het geluid bij hogere snelheden boven de 80 hoor je niks meer.

als ik een langzame bocht naar rechts neem dan neemt het geluid toe maar naar links dan verdwijnt het geluid.

Blokjes zijn redelijk nieuw paar maanden oud.

De wiellagers lijken oké voel heel ligt met mijn vinger de lagers lopen.

De cups gaan wel naar binnen ik doe dat met een dun blokje hout en een lijmtang die ik in draai.

Bij wie komt dit bekend voor ? Remrevisie?

alvast bedankt voor de opmerkingen.

Featured Replies

Mogelijk toch een wiellager?

Motor op de middenbok en voelen aan het wiel naar mogelijke zijwaartse speling.

Ik ga er van uit dat er genoeg ,,vlees,, op de remblokken zit.

Zit er nog wel voldoende kopervet op de remblokken. En dan bedoel ik de áchterkant van de remblokken hè, tussen blokken en de zuigers, en alle glijvlakken. Dat kan namelijk ook piepen en kraken veroorzaken.

nog zo slag in de rondje

zijn je oordoppen nog recent

soms ga je dingen horen die er helemaal niet zijn of die er wel waren maar nooit eerder bewust waargenomen...

we willen je allemaal van goed advies dienen maar dat hoeft helemaal niet aan de orde te zijn.

samen gevat zijn de volgende zaken naar voren gebracht

haal je voorwiel eruit en controleer de lagers

verwijder de remblokken en vooraf aan het terugplaatsen van deze remblokken poets je de remcups op zodat ook die zuiver zijn.

je mag wat kopervet gebruiken op de achterzijde van deze alsmede op de glijpinnen

maar blijf weg met dit vet als er rubber in de buurt zit (schuurt stuk)

overigens zit het probleem van vast zittende remzuigers vaak in de vuile en beschadigde stof ringen en dan zullen dus de remzuigers eruit moeten ( zelf doen of uitbesteden ?)

maar als het wiel goed los komt nadat de remmen in gebruik zijn geweest acht ik dit niet als het probleem

mijn idee

geef nieuwe blokken even de tijd om goed in te slijten op je bestaande remschijf (1000-1500 km

en ja je zult altijd licht schurend geluid hebben met remschijven.

blokken zijn nog 80%.

Alle blokken en glijstangen plaatjes zijn ingesmeerd met koper vet.

Heb ook bij het demonteren alles goed schoongemaakt met remmenreiniger en drooggewreven .

voor alle zekerheid de blokken al 2 x terug geplaatst.

Nog vergeten te vertellen als ik tijden het schurende geluid de voor rem of achterrem erbij pak dan stopt het geluid.