Jump to content

Spijker in m'n achterband - soms heb je mazzel!

• Administrators

Vanochtend om een uur of 6, zoals vele ochtenden daarvoor, trok ik de Pan van z'n bok om werkwaarts af te reizen. Helaas was er aan de achterkant niet de gebruikelijke <bop> te horen van een achterband die z'n werkterrein bereikt, maar meer een wat ongemotiveerd klinkende <pluf>. Voor- en achteruit rollen voelde minstens even ongemotiveerd . . Sad

Welzeker, na een vlot uitgevoerd onderzoekje kwam ik een verloren bouwvakkersattribuut tegen; een fraai spijkertje, midden in het loopvlak van de BT030. Sniezomooi . .

Timing is echter van belang, blijkt maar weer! Er stond namelijk al een afspraak om een PR4 achterop te laten schroeven, want deze '030 was rijp voor zijn pensioen. Ik had 'm van het weekend al willen wisselen, maar het lijkt erop dat het goed is dat dát niet door is gegaan. Dan had meneer Murphy zich weer de ballen uit z'n broek gelachen vanochtend . . :Biggrin

Featured Replies

Nou Marcel en ik weten er over mee te praten. Marcel (helaas voor hem) iets vaker dan hem lief is

Maar je hebt gelukkig het geluk gehad dat je niet je nieuwe band lek had. Laat mijnheer Murphy nog maar lekker in zijn sop gaarkoken

Over een paar weken een setje PR4 GT.

Huidige setje ruim 23.000 km en nog niet aan slijtageindicator....

Bij BT had ik al door t canvas heen gezeten.

Heb voor volgende week donderdag een afspraak voor montage van een nieuwe achterband.

Wederom ga ik voor de PR 4 GT. Zal jullie dan ook laten weten hoeveel km ik ermee gereden heb.

En zo zie je dat steeds meer mensen overstappen op de PR4 voor wat betreft de 1300.

Klinkt gek he, maar met de Bridgestones eronder reed ik toch altijd wat voorzichtiger met mijn vrouwtje achterop...

Vorige week na lange tijd weer eens effe een paar uurtjes met de vrouw wezen sturen...

Met die PR4 eronder lijkt het net of ze niet achterop zit en ik dus solo rijd.

Maar goed, laten we niet teveel afwijken van het topic....

Ging over achtergelaten bouwvakkers spullen. toch?

Zo, vanmorgen een nieuwe achterband laten monteren. Morgen een weekendje Eifel met de matties van MZV.

Zal eens kijken hoeveel km ik erop heb gezet (op de vorige achterband).

• 4 weeks later...

Heb eens een poging gedaan om een spijkervanger te maken zoals FJR ze heeft.

Helaas, de midden- standaard zit in de weg.

Als iemand zich geroepen voelt......

Leef je uit.

• 4 weeks later...

Ik stop bij iedere banden wissel een flesje Ride-on in mijn band. Dit sealt banden en voorkomt lekke banden.

Groet uit Winkel Noord Holland

Edited by Jan Pan

@AVW, je bent op dit forum actief sinds 15 mei 2016 en je hebt 18 posts op dit forum.

Vind bovenstaande beetje spammerig en niet echt bedoeld voor op dit forum, in dit draadje.

Een product aanbevelen is oke, maar bovenstaande bericht riekt echt wel naar een advertentie.:mad:

Zeewolde is beroemd om zijn spijkers en nagels op de weg...:biker::MAD::mad::bom:Extinguishflame:

Zeewolde is ook bekend om zijn kaplaarzen ??? Misschien ligt daar de oplossing..

lekkeband.jpg.3fc4cde2f20dfa4ec13a80574441ffed.jpg