Jump to content

Vanmorgen haal ik mijn motor uit de garage. Had er 6 dagen niet op gereden. (Ook niet op de druppellader) Starte de motor en die sloeg gelijk aan.

Ik pikte mijn zwager op die ongeveer 500 meter verder op woont, om een toertochtje te maken. Zet de motor uit, om een bakje koffie te drinken. Na de koffie wilden wij beginnen aan de tocht. Plaats mijn TomTom zet het contact aan, wil starten, maar de startmotor draait maar 1 keer rond en heeft. Aantal keren proberen te starten, maar iedere keer hetzelfde. Toen de motor maar aangedrukt. Gelukkig sloeg die gelijk aan. Na 100 km eerste rustpauze. Na de rustpauze sloeg de motor direct aan. Mijn vraag kan het de accu zijn of misschien een ander euvel? Ik heb een Optimate 4 druppellader en die geeft aan dat de accu goed is.

Verstuurd vanaf mijn Redmi 3S met Tapatalk

Featured Replies

Wat ze mij bij de auto ooit eens hebben geleerd, is dat het starten veel power vraagt. Best kans dat je accu niet helemaal vol is geweest (laatste rit wellicht ook vrij kort geweest, of even gestart geweest zonder te rijden?).

Dan is starten en zo'n kort stukje rijden misschien net ff te veel geweest, waardoor hij niet wilde starten. Zeker aangezien hij na die trip van 100km wel direct wilde starten. Ik zou me er zelf niet meteen zorgen om maken.

Effe de accuspanning meten.

Voor én tijdens starten.

Moet ruim 12V hebben voor starten

Tijdens starten zal hij wat terugvallen, maar mag niet te ver zijn.

Dynamo werkt blijkbaar ;)

Komen er gelijk een paar vragen.

Hoe oud is de accu?

zijn de contacten schoon?

Tip... een berichtje naar Ad2003pan de accuman en je hebt binnen no time een goede accu...

Afgelopen donderdag..ineens niet meer starten...accukabels erbij en nop...ANWB Lyon gebeld......zouden met 45 min... zucht ...[emoji53][emoji34]wat was de reden... ik moest de motor parkeren op een helling met vers grit gestrooid. ..motor met volle bagage gleed naar beneden dus in de versnelling gezet ...rarara wat als je de volgende morgen wil starten. ..geen sjoege natuurlijk licht gaat uit wel een klik..hoor wel het relay benzinepomp...thats it... alle bagave eraf en uiteindelijk de motor naar beneden gezet in de scaduw....de versnelling dus...eindelijl in zijn vrij...en start gewoon....Anwb afgebeld binnen 30 min. Dus soms lijkt het de accu.....[emoji56][emoji56][emoji56]

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk