Jump to content

Vandaag de remschijf en blokken achter vervangen. Alles weer lekker schoon, fris en gangbaar. Nu een foto + vraag.

7e3f0bd11cb3e69862cfd3c16ba00d3d.jpg

In die inbusbout die de remblokken vast houdt, moet daar geen afdichting op?

Groeten Gerwinw

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Featured Replies

Even bestellen dus ?

Kijk gelijk voorzijde ook allebei?

Wellicht moet je er dan 3 bestellen als die beste mechanica daar ook bezig is geweest :bad idea:

• Author

Kopervet is inderdaad gebruikt. Verder goed vast gedraaid. Niet extreem.

Viel me wel op ondanks dat er geen dopjes op zaten dat de boel niet muur en muur vast zat.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Bij de 1300 worden er rubberen dopjes ingedrukt.

Bij de 1100 een soort van plug met schroefdraad welke je lost en vast kunt draaien met ee platte schroevendraaier.

Vergeet je hier bewust of onbewust een klein likje kopervet op te smeren dan is de kans aanwezig dat je bij de eerst volgende remblokwissel, of remklauwreiniging dat plugje niet los krijg op een fatsoenlijke manier.

Ik heb ze voorbij zien komen dat dat k*te plugje met een slagschroevendraaier losgemaakt moest worden.

bestel de schroefjes van de st1100 , die passen er gewoon in en je hebt nog een zekerheid dat het asje niet loskomt. ook het asje met kopervet insmeren !!

Er zijn ook glijpinnen die je met een dopje van 10 mm erin en eruit kunt draaien (probolt) als ook de originele glijpin die gebruikt worden op bijv de transalp 700

een moderne oplossing voor een vervelende manier van borging