Jump to content

Mijn dochter is in mijn gezin de enige die mijn Motorrijden wel ziet zitten. Ze is 10 en was vanaf het begin al heel enthousiast om mee te gaan. Ik heb haar wel verteld dat ze nog even moet wachten totdat ik zelf voldoende gewend ben aan de Pan. Haar oudere broer vind het samen met mijn vrouw eigenlijk maar niks.

Toen ik haar vertelde dat ik een groene motor had gekocht keek ze even pissig... --Zo'n blik van "Pa, hoe kon je!"-- Gelukkig zag ze hem de volgende ochtend en ze vertelde me zodra ik beneden kwam dat ze deze kleur wel erg mooi vond. Ik vroeg haar aan te wijzen welke kleur ze dan eerst dacht dat ik gekocht had en ze wees zonder aarzelen naar een Kawa-groene folder...

"Nee, dat is mijn kleur niet", verzekerde ik haar met een inwendige knipoog.

We kwamen gisteren in de stad een motor tegen (ik zeg liever niet wat voor een) en ze riep meteen "getver!" Ik vroeg haar wat er mis was met die motor en ze zei "dat geluid, wat een gejank". Slik, dacht ik bij mezelf, misschien heeft ze ook wel een hekel aan het "Pan-fluitje".

Vanmiddag heb ik hem maar weer even aangezwengeld om me ervan te overtuigen dat mijn Pan toch echt wel als een motor klinkt, en dat deed hij nog steeds gelukkig naar volle tevredenheid. Wat een opluchting. Mocht dat toevallig aan de staat van de uitlaatdempers liggen dan weet ik het nu zeker; ik laat het liever zo!

Featured Replies

Hier zelfde verhaal krijg mijn vrouw met geen mogelijkheid mee achterop, ondanks dat ze zelf haar rijbewijs heeft maar al 23 jaar niet meer gereden. Zelf wil ze ook niet meer rijden. Gelukkig vind mijn jongste zoon van 14 het ook mooi dus die heeft van mij gelijk een helm gekregen zodat we af en toe samen kunnen rijden. De eerste keer was het gelijk wouw toen ik wat sneller optrok.

Echt leuk.

En ik neem vrouw (vriendin;-) ) en dochter mee in de bak. En dat tegelijk nog wel!

Ze vinden het Alle 2 helemaal prachtig.

Ondanks dat onze dochter nog niet kan praten! Maar de uitdrukkingen en veiligheid zegt mij/ons al genoeg!

De oudste kan niet achterop (dwarslaesie in rolstoel) en jongste is te lang aan het worden om achterop te zitten op de ST (hij houdt het niet lang vol). Gelukkig zit jongste wel enigszins comfortabel achterop Lazy van Tommie. Jongste wil ook motorrijden. MAAR dat vind ik dus niet goed :MAD:(stomme moeders ook altijd Sad). Eerst B dan A . Eerst ervaring in koekblik dan, als 'ie 24 is mag hij voor zijn A.

En ik? Ik ga voor geen goud achterop! Ik rij zelf wel :rolleyes:

20160607_162205_480x480.png.e2b84982dac19af7d4a096cb2d661b35.png

Mijn key tag :)

Het verhaal is bijna een kopie,

De vrouw wilde eerst niet mee,

Begint het steeds leuker te vinden, sinds de Pan,

Dochter heeft het altijd al leuk gevonden

Nu ruziën wie er mee mag ?

Gelukkig paar dagen vrij donderdag met de vrouw, en dan zondag maar even over doen met de dochter ( 20 ), maar zet voor een ritje het een en ander aan de kant, :biker:

Mijn vrouw vrouw heeft alle spullen in huis om samen te rijden. We doen het nooit omdat ze het 'zo'n gedoe' vindt om achterop te klimmen vanwege de topkoffer. Mijn dochters vinden het daarentegen wel leuk om mee te rijden. Af en toe stapt ook een collegaatje achterop die motorrijden het einde vindt maar haar man dus niet.

Als mijn vrouw alles bij elkaar 4 uur is mee geweest, in de 27 jaar dat ik motor rij, overdrijf ik waarschijnlijk al.

Mijn zoon vond het wel leuk en heeft zelf ook A gehaald en een motor gereden.

Verrassend genoeg zijn mijn dochter (40) en schoonzoon(41) beiden gaan lessen en hebben er bere veel plezier in.

Voor iedereen: forceer het niet, het overkomt je.

Het geheim van vrouwen: Weet ik niet Unknw.

Alles wat ik mee moet nemen (sleutels, hoesje voor gehoorbescherming, telefoon voor muziek onderweg en pasjeshouder met ID en ID van de motor) prop ik gewoon in mijn (motor)jas. Het wordt pas een probleem als ik geen jas aanheb. Dan moet ik mijn handtas pakken, die meestal boven ligt en dan ben ik weer te lui om naar boven te lopen dus prop ik de hele meuk gewoon in een plastic tasje of zo. Het voordeel van de ST is dat er zijkoffers op zitten. Daar kan dan eventueel de handtas in. Je hebt ook fietsen die helemaal geen bergruimte hebben toch?

Dus @elmo heeft helemaal gelijk: die topkoffer kan er af als ze makkelijker op- en af wil stappen. Kiezen of delen.

En wat het geluid betreft: Ik ben juist verliefd geworden op de ST door de mooie sound van het motorblok. Dus @Pannos als je vrouw de ST niet als een motor vindt klinken is ze zeker nog nooit ruw uit haar slaap gehaald doordat de buurman zijn kl*te Harlie Lawaaison start om 4:30 (ja, 's nachts). Dan klinkt de ST ineens een heel veel stuk lieverder, zelfs voor haar ;)

Tot slot: als een handtas formaat hutkoffer mee moet deze in een smarbag stoppen, zak sluiten en vacumeren (kan zonder stofzuiger Wink:) en de hutkoffer is wat handzamer van formaat geworden zodat deze wel in de zijkoffer past :).

Zo, voor elke oplossing verzinnen wij een probleem :Smile:

9200000016498013.thumb.jpg.194d11741f851753d4e84215f0ffcea4.jpg

@Ieniemienie , correct....ik ben in de straat de enige motorrijder:Biggrin

Krijg ook nooit klachten en ook ik start hem wel eens om 03:15:oh no:

Ze heeft gewoon geen smaak, daarom is ze ook met mij getrouwd.....