Na een gedegen zoektocht op de diverse 2e hands markten stuitte ik op een zwarte Pan ST1100 met 28.760 km op de teller. Op de foto’s stond ie er maar beteuterd bij. Kenteken was zichtbaar dus via een gratis RDW check kwam ik er achter dat het om een invoer motor ging met bouwjaar 2002. Eerste NL tenaamstelling in 2015. De vraagprijs werd na wat berichten heen en weer zodanig laag dat mijn twijfels verdwenen en besloot ik om te gaan kijken. Om het verhaal niet te langdradig te maken :Shout:zal ik de bevindingen verder opsommen:
· “Mijn” verkoper heeft hem in 2015 gekocht met 22.500 op de teller.
· “Zijn” verkoper (een NL verzamelaar) had de motor plm 9 jaar in bezit zonder 1 km te rijden!
· Uitgebreide Kenteken en chassischeck: geen schade, geen diefstal, model 2000 (ST1100AY)
· Voorband: DOT 2600 (waarschijnlijk de eerste band nog) 17 jaar oud vol met haarscheurtjes
· Beetje schaafschade links (spiegel, beschermkap, zijkoffer) door omvallen.
· Rijd heerlijk, als nieuw..
De lage KM stand en staat van uitlaat, achterbrug etc. hebben me over de streep getrokken, nu maar afwachten of mijn keuze dit keer de juiste was. Door de lage prijs heb ik wat centjes over dus de eerste aankopen zijn:
· Nieuwe set banden komen er morgen op (Bridgestones)
· Verhoogde ruit (national cycle)
· ABUS kettingslot
· Heldere knipperlichten via Ad in bestelling.
Plannen:
· Verlichting (zoveel info hier, iets met bomen en bos)
· Vering (meedoen met toekomstige groepsaankoop)
· Navigatie
· Handvatverwarming
· Voorzien van mooie lak (laagste prio want de echte schoonheid zit van binnen :) )
koekje ? wel twee handen aan het stuur We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.
Na een gedegen zoektocht op de diverse 2e hands markten stuitte ik op een zwarte Pan ST1100 met 28.760 km op de teller. Op de foto’s stond ie er maar beteuterd bij. Kenteken was zichtbaar dus via een gratis RDW check kwam ik er achter dat het om een invoer motor ging met bouwjaar 2002. Eerste NL tenaamstelling in 2015. De vraagprijs werd na wat berichten heen en weer zodanig laag dat mijn twijfels verdwenen en besloot ik om te gaan kijken. Om het verhaal niet te langdradig te maken :Shout:zal ik de bevindingen verder opsommen:
· “Mijn” verkoper heeft hem in 2015 gekocht met 22.500 op de teller.
· “Zijn” verkoper (een NL verzamelaar) had de motor plm 9 jaar in bezit zonder 1 km te rijden!
· Uitgebreide Kenteken en chassischeck: geen schade, geen diefstal, model 2000 (ST1100AY)
· Voorband: DOT 2600 (waarschijnlijk de eerste band nog) 17 jaar oud vol met haarscheurtjes
· Achterband DOT 1203 14 jaar oud.
· Originele kleur: blue metallic, zwart overgespoten (niet professioneel) beetje dof.
· Beetje schaafschade links (spiegel, beschermkap, zijkoffer) door omvallen.
· Rijd heerlijk, als nieuw..
De lage KM stand en staat van uitlaat, achterbrug etc. hebben me over de streep getrokken, nu maar afwachten of mijn keuze dit keer de juiste was. Door de lage prijs heb ik wat centjes over dus de eerste aankopen zijn:
· Nieuwe set banden komen er morgen op (Bridgestones)
· Verhoogde ruit (national cycle)
· ABUS kettingslot
· Heldere knipperlichten via Ad in bestelling.
Plannen:
· Verlichting (zoveel info hier, iets met bomen en bos)
· Vering (meedoen met toekomstige groepsaankoop)
· Navigatie
· Handvatverwarming
· Voorzien van mooie lak (laagste prio want de echte schoonheid zit van binnen :) )
Alle tips en commentaar zijn welkom..