Jump to content

goede avond mede (st)rijders,

Vanmiddag even bij mijn techinsche vriend op de koffie geweest en even gevraagd of hij even naar de uitlaat kon kijken (had Ik al een paar keer gevraagd,maar ja betalende klanten gaan uiteraard voor natuurlijk),het was toch rustig en na de koffie heeft hij de Pan even gestart en hij luisteren en kijken voor zo ver wat in het zicht zit,maar de Pan 1100 begon de laatste tijd wel erg veel geluid te produceren,

En ja hoor hij was er al vrij snel achter dat het van onderen kwam (Ik dacht zelf eerst dat het van voren kwam van de aansluiting van de bochten op de cylinder) en hij dacht eerst aan de collector,maar (gelukkig) niet,er zat een gat aan het begin (dus in de pijp) van de demper en bij verder onderzoek bleek dit aan beide kanten het geval te zijn,ook wel logisch want als Je het een beetje bekijkt komt het water van de achterband zo op de achterbrug en de uitlaat terecht en da's nie goed natuurlijk,dus Manus in ieder geval een PB gestuurd voor een spatlappie,

Morgen dus eens kijken of het spul los wil en reparabel of te lassen is,

Mocht er iemand nog tips hebben of een soortgelijke ervaring dan hoor Ik het graag,

Al vast bedankt voor het mee denken en eventuele reactie's We gaan er in ieder geval morgen aan beginnen,als het weer rustig is bij hem aan de zaak natuurlijk,

voor nu eerst bedankt voor het mee denken en eventuele reactie's

groetjes Friedrich

Featured Replies

Hoi als je ze wilt lassen doe het met tig,en begin niet met teveel ampere.

Heb er ook 2 gelast en maar op 30 ampere begonnen.

Bij mijn huidige werkgever kunnen we tip tiggen op 240 ampere en de warmte inbreng is minimaal :)

1495511858965-316222823.jpg.ccd19e8f59fbf38585734eb8e37fab23.jpg

Mocht je nog dempers zoeken.. recent RVS onder mn 1100 gehangen vanwege een gescheurde collector.

Originele dempers waren nog best aardig op wat vliegroest na.

Evt verder via PB.

• Author
nou even een update,een paar uur aan het lassen geweest vorige week,maar de uitlaten zitten weer dicht en oh wat rijdt dat weer lekker,Ik kan de muziek weer horen in de helm en Ik kan weer schaamteloos door de stad rijden.
  • 4 weeks later...
  • Author

Meppel of Zwolle Raaipan,als Je dan tussen de gebouwen door rijd dan hoorde Je hem heel goed

groet Friedrich