Jump to content

Tijdens het rijden heb ik nu meerdere malen gehad dat mijn snelheidsmeter naar nul valt. Iemand ervaring daar mee en weet waar het aan ligt. En vooral wat moet ik doen dat dat niet meer gebeurd.

Met vriendelijke groet Maarten

Featured Replies

• 5 months later...

hey allemaal

na een tijdje weg te zijn geweest , door ziekte en nu al weer twee knieoperaties , weer ff op de motor geweest .

Nu heb ik hetzelfde probleem km. teller valt tijdens rijden op nul . Op een oud topic is dit probleem ook al geweest maar daar bleef de km.afstand en gem. verbruik wel werken dit is bij mij dus niet zo , alles is dan nul . Maar na een paar km. is alles weer normaal ??? er is ook al over een kabel gesproken maar dit werkt volgen mij toch allemaal electronics ? Moet ik dan een sensor vervangen ,die vrij duur is , of kan het wat anders zijn

note:

als je de sensor vervangt...

zet er dan een bakkie onder waar ongeveer 5 l olie in kan...

:)

Oh, mocht iemand de afmetingen van dat ding op tekening kunnen doorsturen, dan graag.

ik wil hem namaken op de draaibank zodat er wat andere electronica in kan. is wellicht goedkoper.

grt,

V

bakkje van 5 liter is te veel als je er een halve tot driekwart uithaalt,genoeg.ervaringsdeskundige.

volgens mij ligt de oude nog ergens,even zoeken drivervince ,dan stuur ik het wel

Bedankt voor de reactie's tot nu toe

Heb denk een ander probleem , vanmorgen motor gestart en garage uitgereden , toen ik de deur weer dicht ging doen schrok ik me rot . Er kwam veel rook uit de motor aan de rechter kant en stonk naar gesmolten plastic .

Motor direct uitgezet en roken was voorbij . Moest motor toch weer terug zetten en opnieuw gestart maar rookte toen niet meer . Km teller deed het weer even wel en dan weer niet . Kan het zo zijn dat daar ook de kabel van de meter ergens zit en tegen de uitlaat aan komt ? kappen zijn er recentelijk niet vanaf geweest en hier al 54000km. geen last van gehad . Ga het weekend toch maar proberen (kan nog steeds niet op mijn knieen zitten :thumbdown:) de zooi er vanaf halen want ik vertrouw die rook niet .

Mvg. Arnold

Misschien iets ergens tussen in gevallen omdat ie een poos heeft stilgestaan , of je hebt een marter geroosterd. Kabel lijkt mij sterk en hoop het niet.

Succes.

ik rooster regelmatig spinnen en ander ongedierte ...

rookt lekker. ruikt overigens niet naar plastic...

s kijken of er een medeforummer mee wil kijken.

2 paar ogen zien meer dan 1.

niet te veel in de paniek raken hoor..!

met de juiste personen is de oorzaak zo gevonden.

grt,

V

• 4 years later...

De snelheidsmeter van mijn Pan is er ook mee gestopt . De motor heeft een paar dagen stilgestaan en vervolgens geeft de meter niets meer aan , de naald blijft op 0 staan tijdens het rijden. Heb het defect gemeld bij Anbergen te Slagharen en de monteur heeft geconstateerd dat de speedo sensor defect is en moet worden vervangen. Maar er is een probleem met het onderdeel wat niet op voorraad is , en wordt besteld in Japan ?

Daarom kan deze levering van het onderdeel enige tijd duren . Voorlopig de snelheid van het rijden maar meten via de navigatie is het advies.

Ben benieuwd naar de afloop , het defect valt wel onder de garantietermijn .

Wordt vervolgt.