Jump to content

Heeeelp, ik weet het niet meer.

Laatst kreeg ik mijn panneke niet meer aan de praat.

Na een ritje van een uur over de snelweg een pause van 10 minute gehad, daarna was het gedaan.

Contact aan - alarm knopje indrukken - dodemansknop AAN - alle verlichting op het dashboard aan en ....

er gebeurt niets...

Als ik op de startknop druk gebeurt (er hoor ik) NIETS.

Alarm aan/uit, lichten aan/uit, dodemansknop aan/uit, zijstandaard, koppeling, contactsleutel, zekeringen, versnelling/vrij ALLES geprobeerd.

uiteindelijk gebeld en werdt ik opgehaald.

eenmaal thuis, nog steeds niets.

drie dagen later nog eens proberen en het panneke start weer !?

Enigzins verbaasd daarna weer een aantal weken kunnen rijden.

voor de zekerheid de batterij uit de sleutel vervangen, en de backupbatterij uit het alarmkastje vervangen.

Toen, op vrijdagmiddag hetzelfde problem. Na een ritje van 3 kwartier, moter 10 minute uit, niet starten.

Half uur gewacht, aanhanger gebeld en weer naar huis. 's avonds werkt het weer.....

Startrelais vervangen, want het moet toch ergens aan liggen...

Vorige week hetzelfde probleem, maar nu gelukkig vlak bij huis. Na een half uur wachten (alarm aan/uit, lichten aan/uit, sleutel eruit/erin, boos kijken, tong uitsteken, versnelling-vrij zetten etc en hij deed het weer.

nu weet ik het echt niet meer...

de ene keer doet ie het, dan weer niet, en opeens weer wel

hopen dat het niet meer gebeurt, of eigenlijk, juist wel. dan kan ik mischien wat meten.

iemand enig idee waar het aan kan liggen??

Featured Replies

Heb absoluut geen verstand van techniek, maar ik zou me kunnen voorstellen dat de omvalsensor misschien niet helemaal jofel meer is?

Of dat er wellicht sluiting in/bij zit?

Voor zover ik heb begrepen willen die nog wel eens de geest geven, en voor zover ik de werking heb begrepen, zou die wel eens voor de klachten kunnen zorgen die je omschrijft.

Hoi Roel,

Het lijkt erop dat je hier alleen last van hebt wanneer de motor warm is. Zou het kunnen zijn dat de waarschijnlijk aanwezige startonderbreker opwarmd? Ik zou zeggen, ga een uurtje rijden en controleer daarna of de unit van het alarm warm wordt. Wellicht is verplaatsen of isoleren van de unit voldoende.

Succes, Thom

Alarm eruit ,en kijken of die storing wegblijft dan weet je de oorzaak. Die alarm beveiligingen geven wel vaker de gekste storingen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk

Als ik jou was alarm uitschakelen vaak heel veel storingen mee.

Als je bij een zendmast staat heb je ook kans dat hij niet start,of dat hij spontaan afgaat.

En heb je problemen met je alarm gebeurd het vaak buiten de bewoonde wereld.

Is mij een keer overkomen ,bij thuis komst gelijk uitgeschakeld.

Wat ook kan doen is zo aansluiten dat je onderweg het alarm bij problemen het alarm uit schakeld.

ijskonijnYahoo:

• Author

maar als ik de kabelboom van het alarm loshaal, dan neem ik aan dat ie het helemaal niet meer doet....

of is er een andere methode om het alarm uit te schakelen

(het lijkt een standaard Honda-alarm, met zwart-rood zendertje met twee knopjes)

Zelf had ik het zo laten om zeilen dat je het onderweg met problemen uit kan schakelen.

Dat was op mijn vorige pan ,op deze pan zit geen alarm.

Zelf wil ik dat gezeur niet meer hebben ,heb onderweg div: motorrijders gezien die er problemen mee hadden.

Het gebeurd altijd vaak ver van huis. [en je staat in de regen als je pech heb]:MAD:

gr ijskonijnYahoo:

Als je de kabelboom zo los neemt bij de connector aan het alarmkastje heb je niks meer en zal hij zeker niet starten. Je moet of een aanpassing maken of het alarm eruit halen. Mijn advies is demonteren.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Heel eenvoudig om te leiden. Gewoon kabelboom volgen vanaf alarm en de extra stekkers ertussen uit halen.

Past 1 op 1

Het alarm op mijn Pan had 3 functies, 1 alarm, 2 startonderbreker dus de startmotor ging niet rond en 3 brandstof afsluiten dus de brandstofpomp deed het niet.

Alles behalve alarm omgeleid en buitenwerking nu geen problemen meer.

Wel netjes werken, dus solderen en een krimpkousje er om heen daarna bundelen en een tairep er om zo dat er niet overal losse draden tussen zitten.

• Author
Die heldere knipperglaasjes gaat um niet worden. eerlijk gezegd vind ik die best wel Pleasantry lelijk.

Het is ook een beetje afhankelijk welk alarm dat je gebruikt.

Ooit zo'n chinatown alarm op de 1100 gehad...

Leuk gadget was dan wel het afstand starten, maar daar had ik het dan ook wel mee gehad,,

heb nu al enige jaren een spyball op de 1300 en ik heb nergens last van...

Ja van irritante kinderen op rolschaatsjes die dan afremmen tegen mijn motor...

Gelukkig is zoiets meestal maar eenmalig. moewahahaha

• Author

Alarm is eraf. En het lijkt nu goed te zijn.

Maar de tijd gaat 't leren...

Alarm eraf was een fluitje van een cent.

Bedankt voor de hulp