Jump to content

Featured Replies

Weet ik niet, maar misschien dat er een kortere veer in de handel is voor de achterste demper? Als zoiets al te leveren is, wordt de vering wel stugger. Wat ook nog weleens gedaan wordt, is dat de voorvorkpoten iets hoger in de kroonplaten gemonteerd worden. Levert wel een andere naloop op en dus een andere wegligging. Eerlijk gezegd denk ik dat je het in de aanpassing van je zadel moet zoeken.

Ik heb zelf een tijdje met een lage hyperpro veer en de vorkpoten hoger door de kroonplaat rond gereden. Het rijdt alsof je een tanker de hoek om moet douwen. Originele veer er weer onder en de voorkant weer op de normale stand was al 100% verbetering. Dus ik zou ook eerst de zadel opties onderzoeken.

Verzonden vanaf mijn iPhone

Met het veranderen van vering ga je van alles veranderen aan de geometrie van de motor.

( Balhoofd hoek, achterbrug hoek enz. )

Dit zorgt er voor dat de motor niet meer rijd zoals hij zou moeten dus dat is het laatste wat ik zou aanpassen.

Als het echt niet anders kan.

Zou inderdaad eerst eens bij het zadel kijken.

Bekleding er af en wat schuim weghalen, of gewoon een heel ander zadel.

Ik heb nu ook een lagere achterband op mijn motor liggen ( 60% ipv 70% hoogte ) en dat haalt de motor ook weer bijna een cm naar beneden.

Zou dan wel voor een lage set gaan, anders krijg je dat verhaaltje geometrie weer omdat de voorkant hoger is dan de achterkant.

• Author

Bedankt voor al jullie reacties.

Ik ging er vanuit dat er een lowering kit bestond zoals voor vele merken en typen motoren.

Vering vooraan word volgend jaar vervangen door Hyperpro's.

Verder misschien iid aan een verlaagd zadel denken.