Jump to content

Paar weekjes geleden merkte ik druk verlies in mijn achterrem,o.k vloeistof vervangen en ontlucht, ook de rest zie wphb.maar het gekke na ontluchten keihard, na remmen keizacht dwz ik moet eerst druk opbouwen met het pedaal en dan remt het weer,aldus 2 keer pompen en het werkt maar dat is niet de bedoeling,weet iemand een oorzaak of een oplossing behalve ontluchten want dat is al gebeurd, ook de tank nippel, ook voor enz.

zelf zat ik aan mijn remcylinder te denken alhoewel er geen lekkage is.

Fred a

Featured Replies

Dus lucht in het systeem!!

Ontluchtingsnippel lek vervangen?

Rem slangbout bij de remklauw niet vast genoeg?

Vloeistof verlies?

Een maand geleden, nadat ik de remvloeistof had ververst, had ik hetzelfde probleem. Voorafgaande aan het verversen van de remvloeistof, heb ik het achterwiel (en dus ook de remklauw en blokken) los gehad om de splines te smeren. Heb 't complete systeem wel drie keer ontlucht, maar zonder resultaat. Uiteindelijk bleek dat ik het veerplaatje, dat bij de demontage van het achterwiel/remklauw, uit de remklauw was gevallen, verkeerd had teruggeplaatst. Hierdoor was één van de remblokjes niet goed gangbaar meer en is dat blokje, door het veelvuldige 'gepomp' op het rempedaal, verbogen. Heb er nieuwe blokjes in gezet en het probleem was opgelost. Dus als je je remklauw/blokken los hebt gehad, moet je het misschien in die hoek zoeken?
  • Author

Henk en Luc in mijn beginverhaal opper ik al van de hoofdremcylinder dus met jullie bevestiging gaan we dat maar doen,niet meteen want ik moet het bestellen maar volgende week ergens,je hoort vanme

bedankt

Fred A

• Author

setje besteld en gemonteerd wat al een hele klus is omdat de schtetsplaat eraf moet ,maar gelukt en in combinatie emet ontluchten remt het weer als en ja wat doet er ook niet toe,remcylindertje was wel aan een beurtje toe.zit ook op een uiterst kwetsbare plek.

gr Fred a en dank voor het meedenken