Jump to content
Kan ik op de zumo 550 zien of hij bijlaad op de motor. Als ik ga meten geeft slecht het derde pennetje van de onderste rij voltage aan. De rest reageerde niet. Ik kan ik niet zien of hij bijlaad zoals je kunt zien als hij gewoon op het stopcontact zit. Op de motor zie je geen bijlaadindicator

Featured Replies

• Author
dat doet hij inderdaad maar hij viel laatst uit tijdens het rijden waardoor ik dacht dat de batterij leeg was en dus niet bijgeladen werd
Dan verwacht ik een ander probleem anders had hij gewaarschuwd voor verlies van spanning en verder gegaan op batterij. Kan je hem daarna wel aanzetten op batterij?

@tbo. Het kan ook zomaar zijn dat jou houder naar de haaien is.

Van het wekend had ik dat ook. 2e keer vervangen[emoji35] gelukkig had ik wat op de plank liggen.

Op de motor kan je zien of die bijlaadt. Als je boven in de batterij icoontje ziet dan laadt hij NIET bij. Is het icoontje niet in beeld dan laadt ie op.

Controleer even eerst of je wel spanning hebt naar de houder. Met een spanningzoeker even langs alle contactjes 1 voor 1 nalopen. Er moet er 1 spanning hebben. Zo niet dan is je houder kapot.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Bij mij was de eerste keer de achterzijde van de houder gescheurd. Daar is watert tussen gekomen. De 2e keer denk door het wassen. Normaal sproei ik er gewoon water over en droog het goed af (zonder contact aan) blijkbaar toch niet 100% water dicht of dergelijk. Een beetje water moeten ze wel tegen kunnen neem ik aan. Na gebruik altijd de afdek kapje over de contacten gehad..... die zijn nog mooi helder schoon.

Een keer even uit elkaar halen en kijken of er vocht tussen zit.

Wel balen als je op een punt staat ergens heen te gaan en je Garmin of nav valt uit..... wat ik dus had. Nu alles opgelost voor komende tours

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

dat doet hij inderdaad maar hij viel laatst uit tijdens het rijden waardoor ik dacht dat de batterij leeg was en dus niet bijgeladen werd

...dat fenomeen kan ook een andere oorzaak hebben. De 550 wil ook uitvallen als het (werk)geheugen vol is.

Heb het ook wel eens gehad toen ik de 550 nog had. Triplog vol, teveel kaartmateriaal op de Zumo zelf, muziek op de Zumo. Het interne geheugen van dat ding houdt naar huidige maatstaven en benodigde ruimte met de kaarten niet over.

Ding toen eens aan 'javawa device manager' gehangen en alle overbodige zooi eraf gegooid (o.a. taalbestanden die je never nooit gebruikt), behalve basiskaart alle kaarten op een 4GB SD kaart gezet, evenals de muziek. De muziek verdelen in mapjes met max. 20 nummers.

Toen het interne geheugen weer maximaal vrij was, was het toestel een stuk rapper ineens en kwam plots uitvallen niet meer voor.

En de houders kunnen idd kapot, m.n. de contactjes voor de voeding willen snel corroderen, is een gebleken feit. Maar als het toestel vanzelf opstart in de houder, zijn deze nog goed.

• Author

hij doet het weer gewoon. op 1 puntje spanning springt automatisch aan als ik hem plaats, dus spanning. even wat contactspray erover voor de zekerheid

nu even iets van een andere orde. kan hem niet aanmelden voor een update. inlognaam was wel bekend maar ben het ww kwijt en kan geen nieuwe krijgen.

Edited by tbo

Gewoon even bellen met Garmin. Ze helpen je zelfs in het Nederlands verder, indien gewenst. :Smile: Ik heb zelf zoiets aan de hand gehad met een udpate van Mapsource. Prima geholpen door de helpdesk!

Updaten doen we tegenwoordig met Garmin Express, en dan hoef je helemaal geen wachtwoord meer in te vullen.

Zou trouwens even wachten: eind van de maand komt de 2018.1 update uit voor de NT toestellen.

Nee dat hoeft niet,kan je ook nog later doen ondanks dat je toch geüpdatet heb.

Heb hier vele keren een 550/660 van andere hier gewoonvia garmin expres kaarten geupdate zonder wachtwoord of email adres te gebruiken.

Of het moet nu met de laatste Epress update veranderd zijn.

Edited by pheufk

• Author
Nou Piet, dat weet ik niet. Toen ik express had gedownload moest ik toch een naam en ww invoeren. (Begin van de week geinstaleerd overigens)

Toch vreemd ,als ik Garmin Express opstart met gekoppelde gps voor een update

hoefde ik geen gebruikersnaam/e-mailadres en wachtwoord in te geven.

Heb vorige twee weken terug nog opnieuw de update naar de pc gedaan zonder dat ik gebruikersnaam/e-mailadres en wachtwoord hoefde in te geven.

Zal het wel zien eind van de maand met de nieuwe update.

Is er trouwens een manier om rechtstreeks GPX bestanden te plaatsen op de 550 vanaf de laptop?

Ik heb het van de week geprobeerd en kreeg er eentje op. Nu ga ik met de Zeewoldense MTC volgende week 3 dagen naar Duitsland en wilde die routes erop zitten. Dat lukt dus niet en de eerdere route krijg ik er ook niet vanaf. Met en volgens de verkenner is op de laptop is hij wel weg uit de map GPX maar op de 550 wordt die nog steeds gezien en geladen.

Was die ene kaart een toevalstreffer of doe ik iets helemaal verkeerd?

Met de verkenner kun je de routes rechtstreeks in de map Garmin/GPX zetten .

De routes die er nog in zitten staan in het interne geheugen.Als je niet bekend met hoe je die eruit moet halen blijf er dan van af ,voordat je het weet heb je de verkeerde files gewist en heb je een gps die niet meer werkt.Routes moet je wel tegelijk met de verkenner erin zetten .

P.s. Wil je er meer over weten.pb mij voor het tel.nr. Kan als je het wil je pc/laptop op afstand over nemen zodat je ook kan zien hoe het moet om de routes er met de verkenner uit te halen.

Edited by pheufk