Jump to content

Remschijven voor aan vervanging toe?

Vandaag werd mij bij een motorzaak verteld, dat mijn remschijven binnenkort aan vervanging toe zijn. Mijn pan heeft 70000 km gelopen. Kan iemand mij vertellen hoe ik kan controleren of de schijven inderdaad aan vervanging toe zijn?

Gr. Gerard

Verstuurd vanaf mijn Redmi 3S met Tapatalk

Featured Replies

wel leuk om te roepen .. micro meter

Maar dan moet je ook weten hoe deze af te lezen,

Op je remschijf staat een min dikte in millimeters aangeven.

Door de remschijf op te meten met bij een dikte meter speciaal voor remschijven kun je bepalen of deze nog voldoet maw dikker is als de minimum waarde zoals vermeld op de remschijf.

het is gangbaar dat wanneer de remschijf wordt vervangen dit gelijk gaat met remblokken.

gemiddeld genomen gaan schuiven aan de voorzijde ca 80-90ooo km mee

Door de remschijf op te meten met bij een dikte meter speciaal voor remschijven

Een dikte meter is dus een aangepaste schuifmaat.....???

181a7f1bd1b7f6019cfa032d8733cf3e.jpg

Edited by Ozzy

Gerard, Ik heb net mijn schijven vervangen bij 70.000 Km zaten net onder het minimum. Op de schijf zelf staat ook bij welke dikte vervangen moet worden. Schuifmaat zonder aanpassingen is niet te gebruiken om de dikte te meten. Bij verschillende zaken is dikte meter te kopen (micrometer) ik heb voor 17,50 op de kop getikt. Als je een beetje handig bent kan je het zelf doen..
Helemaal juist, alle andere beweringen noemen wij onzin.
schijf is origineel 5mm bij 4 mm vervangen.

Dunne boortjes aan weerszijden tussen remschijf en schuifmaat gebruiken om de rand te overbruggen. Dikte van de boortjes is bekend, dus is de dikte van de remschijf uit te rekenen.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk