Jump to content

Beste leden.

Ik heb paar maand geleden een accident gehad met de st 1300.

Hierdoor is hij bij een carrosserie bedrijf binnen geweest.

Sinds dan wil de motor niet meer starten.

Na het ongeval (wat gebeurd is door een onvoorzichtige wagen in Schotland) heb ik nog 2000 km gereden dus aan het ongeval zelf ligt het niet.

Ik heb ontdekt dat er geen vonk ontstaat als ik bougies uit motor haal en probeer te starten.

Er is dus geen ontsteking.

Zou het kunnen dat bij de reparatie van front motor en dashboard een kabel niet goed gestoken is waardoor hij niet meer start??

Heeft iemand hier ervaring mee en kan iemand mij hierbij helpen?

mvg

Dieter

Featured Replies

Misschien een probleem met de kabelboom of de tip over sensor verkeerd gemonteerd.

Gr William

Ook bougiekabels eens controleren hebben misschien een knak gehad en door de trillingen van het rijden na ongeval doorgescheurd.

Is maar een ideetje he

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Er zal tijdens die 2000km na de reparatie iets losgekomen zijn. Dus je hele onstekingssysteem kabels en aansluitingen vanaf het contactslot tot aan de bougies controleren.:)

Zijn het trouwens alle bougies of maar aan 1 kant, dat scheelt weer zoeken.

• Author
Er zal tijdens die 2000km na de reparatie iets losgekomen zijn. Dus je hele onstekingssysteem kabels en aansluitingen vanaf het contactslot tot aan de bougies controleren.:)

Zijn het trouwens alle bougies of maar aan 1 kant, dat scheelt weer zoeken.

Ik Heb 1 bougie gecontroleerd en deze gaf geen vonk. Zal ze alle vier eens controleren.

Er is na de reparatie niet meer met gereden dus ik vermoed dat ze in de garage iets verkeerd aangesloten hebben of misschien iets vergeten aansluiten zijn.

De start motor draait perfect maar geeft geen ontsteking en blijft demareren.

• Author
Zo te horen is het een onderbreker kill/omval sensor hiss ?

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Waar kan ik deze sensor juist vinden?

• Author
Hoe is de accuspanning ?

de accuspanning is perfect, hij ligt momenteel aan druppelaar en de accu is volledig opgeladen.

• Moderators

De omvalsensor zit in de topkuip iemand met een 1300 kan beter zeggen hoe je daar het beste bij kan komen er staat een pijl op deze moet naar boven wijzen dacht ik.......

60b59720775895b248e4b7671cbff3bc.jpg

• Author

Onnodige quote verwijderd

Super, ik ga eens op zoek gaan naar deze sensor van zodra iemand mij kan zeggen waar ik er het beste bij kan. hopelijk is deze verkeerd geplaatst :)

Edited by Ozzy

• Moderators

Suc7 en hou ons op de hoogte.

Ps citeren gelijk in het volgende bericht vinden de mods niet zo leuk iets met ruimte op de server.....just a reminder

Omvalsensor zit rechts boven de koplamp.

Ruit eraf, zwart bovendeel dashboard eraf.

Smeer gelijk de geleiders van de kuipruit is mijn advies.

Btw: gaat het Hiss ledje even aan bij inschakelen van het contact?

Martin

we gaan het eerst simpel houden , dus vraagje , zitten de bobijnen aangesloten ??? zitten de ell kabels erop ???

Voor schadeherstel aan kuip werk is het zelden nodig de bobines af te koppelen dus de kans dat het daarin zit is een stuk kleiner als de kantel- of omval sensor die aan de kuip vast zit waarvan de kans een stuk groter is dat die los geweest is.

Dus wat heet 'simpel houden'?

Niets is onmogelijk.

Yep..... Dat foutje in 2012 zelf gemaakt nadat ik hem had laten spuiten. Eindelijk helemaal klaar..... Druk op de knop en ronddraaien als een gek maar starten ho maar...... Bleek toen ook dat ik dat lullige stekkertje vergeten was.

Edit;

Herinner me ineens dat ik toen vrij vlot op dat spoor kwam omdat de startmotor vrolijk rond tolde, maar ik de bij 'alleen contact aan' de brandstofpomp niet hoorde lopen. Net als wanneer de killswitch verkeerd staat. Alleen stond die toen goed.

Dus wellicht daar ook even op letten, hoor je de brandstofpomp wel draaien bij contact aan?

• Author

Ik heb vandaag even tijd gehad om het bovenste deel van de front open te maken.

Als ik met zaklamp nu schijn zie ik dat de fiche van de omvalsensor niet is aangesloten.

Morgen proberen om verder open te maken en aan te sluiten.

Voor een erkend carrosserie bedrijf vind ik dit wel een domme fout.

Hopelijk is hiermee alles opgelost.

Guest
This topic is now closed to further replies.

Important Information

koekje ? wel twee handen aan het stuur We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.