Jump to content

Welke pechbijstand en welke formule voor belgische forumleden.

Een vraag voor de Belgische forumleden.

Als je lid bent bij Touring Wegenhulp of VAB of een andere bijstand organisatie welke formule heb je dan ?

Ik heb VAB motorbijstand + VAB bijstandspakket.

De motorbijstand is pechverhelping in de Benelux en met het bijstandspakket erbij telt het ook voor Europa.

Het enige nadeel is : Repatriëring van het voertuig en alle verzekerde inzittenden in het buitenland indien het voertuig niet herstelbaar is binnen de 3 werkdagen.

Ik heb deze formule toen toch maar genomen omdat het altijd beter is dan niets .

Maar eigenlijk wil ik motorfiets niet in het buitenland bij een hersteller achterlaten om verschillende redenen.

Je moet die vreemde taal al goed kunnen om iets te kunnen uitleggen , zal die herstelling degelijk worden uitgevoerd , zal je niet gepluimd worden ?

Je doet liever je motorfiets binnen bij een dealer in eigen land of herstelt het zelf als dat mogelijk is.

Mijn contract loopt binnenkort af en ik ga gewoon voor een jaarlijkse motorfiets bijstand.

Mijn broer heeft een motortrailer en zal me wel komen halen als dat echt nodig is.

Featured Replies

"Mijn broer heeft een motortrailer en zal me wel komen halen als dat echt nodig is."

Perfect, opzeggen die VAB en wat je bespaart aan premie samen met je broer elk jaar gaan eten.Yahoo:

Beste mister Vogezen,

Je moet beginnen met het goed doornemen van je huidige verzekeringen en de mogelijkheden

ten eerste je motorfiets verzekering(WA of WA-plus of volledige dekking)

Vele bieden hier al de mogelijkheid van hulp bij pech (zoals een ongeval of schade ten gevolge van een ongeval, vervangend vervoer etc)

dan je opzittende verzekering (mits van toepassing)

Daar komt bij dat een aantal hotels je graag verder helpen bij pech(als je daar verblijft)

Ook kun je zelf een soort van survival kit samen stellen (net zoals je een noodplak setje bij hebt )

in mijn geval .. ik heb bij wat mij in de bewoonde wereld terug kan brengen

MAAR

Mocht het onheil je echt treffen(storingen,ongeval, of gewoon ziek etc en je bent alleen zul je beslist de hulp van locals nodig hebben

ook al vertrouw je dat in eerste instantie niet.

Schuif dit opzij

Er zijn nog steeds meer mensen die het goed bedoelen (voor al die gewoon hard moeten werken voor hun centjes)

het is mij overkomen . en het verbaasde me dat in nood de goedheid van mensen hoog in het vandel staat.

De taal barrière is met internet haast geen probleem meer en in vele Europese landen kom je met je bekende vreemde talen een heeeelll eind

Ook die gerenommeerde hersteller is er niet op uit om jouw een loer te draaien maar zal zijn intergriteit naar eer en geweten uitvoeren.

echter boefjes heb je overal maar dat heb je vaak snel in de gaten

Bikers onder elkaar weten meestal wel waar abraham de beste mosterd kan krijgen

Maar vraag je af...... hoeveel pech kun je krijgen

ps en heb je ergens een lekke band dan kan ik je ook van sprundel helpen

heb mijn adressen door geheel Europa

• Author

Een helder antwoord van je waffie.

Mijn polis vermeldt dit ,

De verzekering burgerlijke aansprakelijkheid is van toepassing wanneer u een verkeersongeval veroorzaakt in België of in één van de landen die op uw groene kaart (verzekeringsbewijs) vermeld staan.

De BA waarborg van Touring Verzekeringen:

• Is onbeperkt voor stoffelijke of lichamelijke schade aan derden

Bijstand voor motoren

De motorbijstand is inbegrepen in de BA verzekering. Hij zorgt voor een gratis takeldienst en uw repatriëring bij een ongeval in België waarna uw motor niet meer rijdt.

Bij ongevallen in België wordt uw motor weggetakeld met een takelwagen die aangepast is aan het vervoer van motoren:

• Tot aan de dichtstbijzijnde dealer voor kleine reparaties
  • Tot aan uw gebruikelijke garage voor grote reparaties

Hopelijk moeten we nooit deze motorbijstand gebruiken.

En voor de rest heb je wel gelijk en ook hoeveel pech kan je krijgen ?

•