Jump to content

Help needed. hoofdcylinder koppeling vast

Ik krijg het zooitje niet uit elkaar. Moet ik het er gewoon uit kunnen trekken?

Zoals je op de foto ziet is het rubber er al niet uit te krijgen. Is half vergaan.

Of heb ik special gereedschap nodig?

Tips zijn zeer welkom. Heb weinig ervaring en ben misschien ook wat te voorzichtig. .

Featured Replies

• Author
Ok. Rubber is er eindelijk uit. Nu is duidelijk waarom het zooitje er niet uit kwam. Krijg nu het clip ringetje er niet uit. Is er iemand in de buurt van Dordrecht die deze special tool heeft toevallig?
  • Author

Alles zit er weer op. Morgen moment supreme maar volgens mij zit het goed. Waffie bedankt voor je hulp en uitleg!

Much appreciated! !Good

Mijn koppeling begon geluid te maken bij het ontkoppelen, dus ik maar eens een revisie setje voor de hoofdcylinder gekocht. cee0908457af005b8a7bfd75adf4089c.jpg

Eerst gezorgd dat het vloeistof reservoir en eerste deel van de leiding leeg was.

De bout van de leiding, losgemaakt.

Het knijpende(handel) gedeelte los gemaakt.

De bouten waarmee het reservoir aan het stuur zit los gehaald.

Nu kon ik het geheel van m'n stuur halen.

Het redelijk verteerde rubber dat in het gat zat er af gehaald.

De borgring eruit gehaald.

De sluitring eruit gehaald.

Vanaf het gedeelte waar de leiding aan het reservoir zat, een dunne platte schroevendraaier in gestoken en voorzichtig de cylinder naar buiten gedrukt.

Ik de boel losgehaald en wat blijkt:

63e4eed7a22f9d9acc1ec6e9f6eca2bf.jpg

De oude tegen de nieuwe....dan heb ik het pennetje er in gedaan. Om te laten zien waar het laatste rubber dan omheen moet. Bij de oude zit dat vast aan dat pennetje die er op het laatst in gaat (holle bovenkant op de kopse kant van de cylinder) en in een tonnetje in je handel zit. (Tekening: 1 en 2)

Bij de nieuwe moet het rubbertje vast aan de cylinder. En die is plat aan de bovenkant.

Zoek de tien verschillen... volgens mij niet helemaal de goede. Of kan dit wel?

44f75f027c84feca0c33a22498e0b1e7.jpg

Zonder pennetje er in.

69b398c0404b4064b82fa92836f9c192.png

Toen het oude setje er maar weer ingedaan.

Ik was bezig te ontluchten en zag bij het knijpen dat mijn Borgveer(oude) en ring losgekomen waren en naar buiten kwamen. Kennelijk niet goed genoeg in z'n groef gezeten. Weer opnieuw gemonteerd en alles weer in elkaar.

Kan iemand me vertellen of dit wel het juiste setje is. En kan ik deze wel gebruiken.

Bij de nieuwe is het dikke draad gedeelte veel langer dan bij de nieuwe. En de oude cylinder is aan de kopse kant hol, voor het pennetje en de nieuwe is plat.

Edited by Zonneschijn76

• Author
Aan de verpakking te zien heb je revisie set van de rem gekocht en niet van de koppeling. Of verkeerd geleverd. Kan natuurlijk ook. .

Edited by GuideDog

Ik dacht misschien ligt het aan het feit dat het aftermarket is.

Ik zie het nou ook MSB (B= Break) ipv van MSC (C=Clutch). Lekker blond bezig.....

Ach laat ik het van de zonnige kant bekijken dan heb ik het setje voor m'n voorrem alvast maar binnen.

Woensdag net gedaan met 94.800 km ook wel gepast denk ik. Ook alle remvloeistof vervangen, owww wat werkt dat fijn met een dikke ziekenhuisspuit en slangetje, ideaal.

Was ochtend Urine geel van kleur, wat een verschil zeg, vooral op de achterrem. Nu weet ik wat bedoeld wordt met sponsige reactie. Nu dus niet meer, lol