Jump to content

Ik heb een Virb Ultra 30 gekocht, moest ook wel omdat ik laatst bij PanGert een mooie steun had laten maken.

Nu beetje stoeien met alle instellingen en optie`s van dit mooie kleine camera-tje. Leuke van de Garmin is dat je allerlei gegevens kan projecteren op het beeld, nu dus enkel de snelheid erbij gezet.

Een 1e video op https://vimeo.com/213504551

Aankomende zondag rondje Achterhoek, nu dus met cam :vroem:

groet,

Featured Replies

Leuk gefilmd zo op het dijkje prima beeld, je kunt ook de film bewerking programma van de virb

zelf gebruiken, van daaruit kun je het bewerkte filmpje zo naar YouTube downloaden

je kunt ook met de juiste zumo navi deze camera bedienen, handig om eens rijdend een foto te maken

ik heb de virb elite en de gewone virb, door deze twee met elkaar connecten

kan ik deze twee virb's aansturen met de zumo 590 (gelijktijdig filmen/foto's maken)

Ziet er goed uit Hans, krijg bij jou filmpje hetzelfde gevoel als ik bij mijn eigen eerste filmpje heb en dat is dat het lijkt alsof je aan het racen bent.

Zijn er anderen die dit ook ervaren en zo ja, wat is een goed werkbaar percentage om de snelheid realistisch over te laten komen?

Daarnaast kan je bij het compileren het intro niet mee laten nemen als je dit niet wilt en het watermerk moet je ook weg kunnen krijgen.

Maar dat zijn puntjes als je aan een echt filmpje begint.

P.s. Hoe heb je de camera vastgemaakt, met een rambal ertussen?

Zelf ben ik met een eigen ontwerp bezig, wat erg bevredigende resultaten geeft.

20170403_191443.jpg.f92bab4ba6f55ef9752214a5857d4d1b.jpg

• Author

Hoi @Marcel W, ik heb de bekende PanGert steun met RAMbal - tussen stukkie - RAMbal bevestiging op de VIRB. (enige wat dan ooit nodig is om weer origineel te krijgen is dat rubbertje binnenkant spiegel)

Intro kan idd gewoon niet worden meegenomen, watermerk weg krijgen moet ik nog uitzoeken hoe.

Ga echt niet hard op dat dijkje (vind ik) maar lijkt idd wel snel. Komt omdat als je rijdt je niet zo`n heel breed beeld bewust meemaakt, iets met periferie kijken oid.

groet,

• 2 weeks later...
T'is niet alleen de VIRB die de beelden 'snel' weergeeft. Ook de GoPro 4 Black kan er wat van. Ik doe het volgende. Filmen in 4K 60fps of 2.7K hoogste frame rate. In de nabewerking beeld vertragen met 10 - 15 procent. Eventueel softwarematig beelden nog vloeiender maken. Ik werk op de iMac met Final Cut Pro X (10.3.3).

Bedankt voor de info. Met die cijfers ga ik de volgende keer ook eens spelen.

Voor de statistieken: de gopro hero 5 geeft ook dit vertekend beeld , maar dat doet elke camera.

Edited by Marcel W.