Jump to content

Michelin Pilot Road 4 gt op ST1100

Op de Fj1200 reed ik graag met MP road 4.

Deze band is niet voor de 110/80/18 velg (ST1100) gemaakt.

Na overleg heb ik een MP road 120/70/18 GT laten monteren.

Dit past prima en rijdt ook prima.

Nog geen last van zogenaamd "cupping" of instabiliteit.

Zomaar een rijervaring.

gr Rudy

Featured Replies

Hoi Rudy,

fijn om te horen. Er is in een eerdere discussie al eens geopperd dat dat zou moeten kunnen (velgen hebben dezelfde maat, volgens waffie) en Andreas dacht dat het in Duitsland (met strengere regels) ook is toegestaan. Ik heb zelf de T30's erop laten zetten destijds, maar wilde eigenlijk ook de michelins. Hoef op dit moment nog even geen nieuwe banden, maar blijf wel benieuwd naar de ervaringen, aangezien ik over een half jaar waarschijnlijk weer toe ben aan een nieuw setje. Ik hoor ook positieve ervaringen (van een BMW-rijder) over Avon.

Ik blijf het in ieder geval volgenGood

• Author

Achterband ben ik nog niet aan toe. Maar de 160/70/16 zou vervangen kunnen worden voor een 170/60/17.

Als de huidige band is versleten ga ik de mp road 4 gt voor achter monteren.

Zal tzt ook hier een update van geven.

Maar ik denk dat deze wederom gaat bevallen.

Gr rudy

beste

Uit montage ervaring kan ik melden dat op de st 1100 waarop normaal een 160/70-17 beslist geen 170/60 ZR 17 past

deze raakt de zijkant van de achterbrug(cardanzijde) en dat terwijl de band nog hagelnieuw is,

Bedenk dat tijdens het gebruik de band ook nog eens ca 1 cm breder wordt

ik voorspel grootte narigheid

Heb er nu zo'n 3000km zowel voor als achter Michelin Pilot Road 4GT opzitten, loopt bij mij zeker niet aan, zelfs nog voldoende speling over.

De maat voor is nu 120/70 ZR 18 en achter 170/60 ZR 17, wel heb ik de naald van de teller verplaatst zodat ik geen afwijking heb ten opzichte van de navigatie!

Tot nu toe ben ik er super blij mee en het vertrouwen in de bochten is voor mij super verbeterd, zowel bij nat als droog weer!

IMG_9458.JPG.054a29fe5f296adc533f0052b9c20dd9.JPG

Edited by firewallie

• 4 weeks later...

Hoi Firewallie,

Ik rijd >20.000km per jaar op de Pan en zou bij mijn volgende bandenwissel ook bij voorkeur Michelins erop leggen (rij veel snelweg voor woon-werk).

Heb echter een paar vragen:

-Wat is je ervaring met de banden nu?

-Kan je ook iets zeggen hoe ze zich houden als je met en duo rijdt?

-kan je me laten zien hoe/waar je de naald van de teller hebt ver/geplaatst?

Bedankt alvast!

Guido

Met serieus alle respect naar Waffie, moet ik toch een opmerking maken.

Waarom hebben de ABS uitvoeringen van de 1100 dan wel een 120 voorband?

De achterband wordt aan beide zijden 5 mm breder.

Als je nou een gruwelijk slechte achterbrug hebt waar de roestpunten uitsteken zou ik zeggen.. je hebt gelijk.

Indien alles netjes gemonteerd wordt dus geen bussen vergeten en dat soort onzin lijkt het me geen enkel probleem om een 170 in plaays van een 160 achterband te monteren.

De hoogte echter veroorzaakt wel een probleem omdat je eigenlijk je kilometerteller voorde gek gaat houden..

De wielen maken in feite meer omwentelingen als de werkelijke stand van de tellernaald aangeeft.

Nou rij ik zelf en dikke 1300 en ik moet zeggen dat de PR4b mij ook in de zeer positieve zin heeft verrast...

Oftewel.. ik ben het helemaal met Firewallie eens

Het is alleen bij de abs/tcs/CBSdie standaard voor 120/70/ZR18 heeft (vanaf 1996) Heeft ook een dikkere voorvork

De non abs en de ABS/TCS heeft standaard voor 110/18/V18

• 2 weeks later...
  • 2 months later...

Inmiddels alweer zo'n 10.000km gereden met de Michelin Pilot Road 4GT op mijn ST1100 en moet zeggen dat ze heel ligt cuppen maar hier merk ik totaal niets van.

Voor mij is dit type band een blijver en het volgende setje gaat dit zeker weer worden, maar gezien de slijtage kan ik nog even vooruit.

• 2 weeks later...

Wat raden jullie aan qua band indien je hoofdzakelijk snelweg rijdt? (woon-werk)

Mijn huidige voorband is zo goed als op (of toch op het middenvlak)

Zijn er banden die iets harder zijn in het middenvlak zodat ze minder snel slijten als je

veel snelwegkilometers doet? Liefst ook de nodige grip bij regenweer, en als het even kan behoud ik graag de stabiliteit in de bochten. Of vraag ik nu écht teveel ineens :p

Zijn er ervaringen met Dunlop Roadsmart III of een Metzeler Roadtec 01?

Volgens tests (2016) zouden deze de betere banden zijn. Natuurlijk is niet elke band even

goed op elk type motor...

Het betreft een ST1100 met ABS/TCS

Alvast bedankt voor de goede raad; tenslotte is een band wat ons overeind houdt ;)

Edited by Philipke