Jump to content

Hallo mede panners,

Ik heb het volgende probleem.

Bij het plaatsen van nieuwe remblokken zag ik dat de middelste zuiger niet uit de rem klauw komt.

Ik heb het tonnetje ingespoten met wd40 en de rem hendel op druk vast gezet in de hoop dat hij gedurende de nacht los zou komen.

Je raad het al dat is niet gebeurt.

Zijn er nog andere dingen die ik kan doen of moet de klauw worden gereviseerd.

Dan heb nog steeds het probleem dat het zuigertje moervast zit hoe krijg je dat los?

heeft iemand dit al eens gedaan en hoe dan?

m.v.g.

Gerrit jan.

Featured Replies

remklauw loshalen en met de tang eruit halen,probeer het niet te beschadigen,tang moet om de zuiger heen vallen,kan alleen als jeje klauw eraf haalt,zit het zuigertje verstopt dan gehele kl uit elkaar halen.

suk6

Nee met een tang zal slecht gaan hij zit er helemaal in en er zit ook een rond randje aan waardoor de grip minimaal is

Bedankt voor de reactie.

Klinkt misschien dom, maar wat is CBS?

Kijk eens wat die zuiger doet als je je achter rem gebruikt ...

De rest van de klauwen wel even op hun plek laten zitten

met schaamrood op de wangen moet ik bekennen dat het zuigertje van de achterrem is .

net geprobeerd en hij kwam gelijk naar buiten.

Bedankt voor het mee denken gelukkig opgelost.

hulde aan Ozzy.

ja dat doet ik zeker doe het normale onderhoud al 25 jaar zelf maar nog nooit aan het duaal break systeem gedacht.

Pas als iemand je er op wijst valt het kwartje en voel je je eigen toch stom.

dual brake was lang geleden al vrij standaard op de moto guzzi en die waren beslist ouder dan de genoemde 25 jaar

maar geen nood.. we kunnen altijd leren van elkaar

Edited by waffie

Voor alles is een eerste keer en een leermoment is altijd goed.

Had dit met de uitleg van het duel brake systeem door @Lucky Luc in Teteringen, de volgorde van ontluchten en dat dit op de juiste wijze moet gebeuren omdat dit anders zeer nare gevolgen kan hebben.

Ga je hier aan beginnen vraag het gerust hier op het forum en download het werkplaatshandboek.

Succes met de bremsen.

Als toevoeging;

Heb een paar jaar geleden een serie zwaardere veertjes laten maken voor in de DCS.

Lees het forum er maar eens op na over hoe en waarom.

Er zijn er nog een paar beschikbaar.

Op is op.

Laat geen nieuwe meer aanmaken want de minimale afname is 50 stuks.

Ja weet ik Manus, maar die van mij is uit 2008 en daar passen de veertjes toch niet in?

Als het wel past ben ik altijd geïnteresseerd.

2008 is het kanteljaar.

Je kan het zien als het de nieuwe uitvoering is.

Onder de rubber stofhoes zit een afvoer sleufje gefreesd.

• 3 weeks later...
klopt bij mij zit een gleufje.