Jump to content
Er wordt veel gediscussieerd over welke band op de pan laten monteren. Ik zie echter niet waar ik iets kan vinden over de levensduur van de verschillende merken. Ik heb twee jaar geleden een metzelerachterband laten monteren. Ik heb er nu 23000 km mee gereden. Over een paar weken zal ik er een nieuwe op moeten gaan leggen. Mijn vraag: is deze afstand normaal goed of steengoed?

Featured Replies

Ik lees op de diverse topics veelal lagere afstanden, dus denk dat je hier zeer tevreden mee kunt zijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk

De vorige eigenaar van mijn Pan hield het heel nauwkeurig bij, achtereenvolgens; 14535 km in 2008, 12624 in 2010, 13259 in 2012. Daarna stond de fiets stil tot ik hem verleden jaar kocht. Heb nieuwe banden gemonteerd en de vorige set heeft er dus 13112 km op gezeten inclusief een aantal jaren stilstaan. Er lagen Bridgestone Battlac 023 banden onder toen ik hem kocht en ik heb er nu Metzelers Roadtec Z6 onder gelegd. Hoop hier toch wel iets langer mee te doen dan gemiddeld 13382,5 km ;-) Jouw afstand is dus gewoon steengoed.

Mijn achterband op de 1100 vroeger was een Bridgestone BT 023 ging gemiddeld 25.000 km mee.

Dus deze Metzeler heeft zijn best gedaan.

Als je blij bent met de wegligging enz.

Zou ik zeggen blijf bij je merk.

Ikzelf zweer bij Bridgestone.

Maar ik zeg het nogmaals.

Als JIJ blij bent blijf erbij.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

23000 kilometer is een hele mooie uitslag Lucas....

Tja en welk merk banden.. ik zou bijna zeggen gebruik de zoekfunctie eens en je hebt voor een week of drie leesvoer.

En als jij tevreden bent over die band, wie ben ik dan om te zeggen dat de band niet goed is...

Op mijn ouwe trouwe blauwe had ik na de BT23 ook een metzeler z6 en die beviel mij ook prima.

Lubassie je hebt gelijk als je een zelfde band laat monteren..

En smeer je spline gelijk effe in

• Author
Mijn achterband op de 1100 vroeger was een Bridgestone BT 023 ging gemiddeld 25.000 km mee.

Dus deze Metzeler heeft zijn best gedaan.

Als je blij bent met de wegligging enz.

Zou ik zeggen blijf bij je merk.

Ikzelf zweer bij Bridgestone.

Maar ik zeg het nogmaals.

Als JIJ blij bent blijf erbij.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Vreemd; de band voor deze band was een Bridgestone 023. Daar heb ik er 7000 km mee gereden. Toen was hij op.

Ja, ik geloof dat je over dit onderwerp boeken kunt schrijven.

Al moet ik er na 2000 km een nieuwe opgooien omdat ik zo enorm genoten heb ...

Lekker belangrijk . ... hobby kost nou eenmaal geld ...