Jump to content

hallo panners mijn pan wordt erg warm en mijn koelvloeistof komt uit mijn expansievat

en de koelvinnen slaan niet aan ik heb de zekeren nagekeken deze zijn goed , zou het aan switchcensor of aan de termostaat en hoe test ik dat

Groejes Gerrie

Featured Replies

Gerrie,

Als ik het juist heb, heb je een 1300.

Als de ventilatoren niet aanslaan zit je met een elektrisch probleem. 4 blokjes op de thermometer?

Stuur maar een pb. Ik woon in de buurt.

Martin.

Als de thermostaat dicht blijft staan wordt de motor inderdaad te heet, maar dan zouden de fans nog steeds wel moeten aanslaan. Weleens met een Peugeot gehad dat het water uit het expansievat werd geperst. Kwam doordat de koppakking was doorgeslagen en er compressie in een waterkanaal weglekte en het koelsysteem dus in feite werd 'opgeblazen'. Kan me zoiets alleen niet bij een Honda blok voorstellen en zou het dus eerst in de aansturing van de fans zoeken. Succes met je zoektocht.

Tadaaaaaa....

De oorzaak was......

"Tromgeroffel en spannende geluiden"

Het relais dat door de computer wordt aangestuurd om de fans te schakelen.

Met multimeter gemeten maakten de contacten contact, maar de grote stroom voor de fans kwam er niet door.

Ik denk dat de contacten verbrand zijn.

Getest met een ander relais werken de fans perfect.

Helaas had ik alleen relais voor de 1100 op voorraad en niet van de 1300.

Martin.

Goed gedaan

Weer een nieuwe wet in Nederland ( de Portupanwet) is deze al door de eerste kamer goedgekeurd?:bravo:

gr

Bas

• Author
Tadaaaaaa....

De oorzaak was..

"Tromgeroffel en spannrghbnhj

Het relais dat door de computer wordt aangestuurd om de fans te schakelen.

Met multimeter gemeten maakten de contacten contact, maar de grote stroom voor de fans kwam er niet door.

Ik denk dat de contacten verbrand zijn.

Getest met een ander relais werken de fans perfect.

Helaas had ik alleen relais voor de 1100 op voorraad en niet van de 1300.

Martin.

nogmaals bedankt portupan, en ga een nieuwe relais bstellen

nogmaals bedank

Edited by Eefje

Goed gedaan

Weer een nieuwe wet in Nederland ( de Portupanwet) is deze al door de eerste kamer goedgekeurd?:bravo:

gr

Bas

Bij voldoende voorstanders dring ik aan op een bindend referendum. [emoji123]