Jump to content

Featured Replies

Natuurlijk ook niet slim wat deze Panrijder doet. Hij begint op redelijk afstand achter de voor hem rijdende auto op rijstrook 2, maar rijdt dan het gat voor hem dicht om op enig moment direct vanachter een voor hem rijdende personenauto alsnog uit te voegen. Denk je dat het overige verkeer je dan goed kan zien? De motorrijder heeft dan al minstens 200 meter vrije uitvoegstrook rechts laten liggen. Waarom voeg je daar al niet uit? De rode auto anticipeert op het eindigen van de doorgetrokken streep (kan je als motorrijder verwachten) en begint al (te vroeg, ja ) met inhalen. Je ziet dit ook aankomen. Dan vind ik het best vreemd dat de motorrijder desondanks blijft doorrijden tot vrijwel links naast de inhalende rode auto. Daar is weinig ruimte; slechts de redresseerstrook. Hoe klem wil je jezelf hier rijden? Aan de rechterzijde van de auto is op de rechterrijstrook veel meer ruimte te vinden voor deze motorrijder; namelijk een volledige rijstrook 2 en een vluchtstrook.

Defensief rijden is ook een kunst!

Zowel Pan als auto vrij rommelige acties, maar weet wel dat er na deze afslag eerst een snelle bocht naar rechts gaat en vlak er achter aan een lange snelle bocht naar links en daarom bleef de Pan denk ik links hangen om lekker de bochten te kunnen pakken.

Ben bekend daar, woon dan wel op Flakkee maar ben een Haarlemmer. ;)

@ThunderSTreak en @Speedy-Pan en @Jur , jullie hebben allemaal gelijk en participeren van iedere weggebruiker zou het meest ideale zijn ...

Zie toch ècht de automobilist ruim van tevoren het verbod om te wisselen van rijstrook negeren. De motorrijder rijdt idd niet al te positief defensief...

Mijn reactie was van vanmorgen vroeg en nu ik het nakijk mis ik het gebruik van knipperlichten van beide weggebruikers. Maar dat kan ook aan de opname liggen...

Of aan mij ...

Denk er wel meer en meer over om een goede motor dashcam aan te schaffen.

Één blik zegt meer dan duizend woorden ....

Hier kunnen we allemaal van leren, dank voor jullie reactie en @PanZoetermeer voor het posten. Leidt altijd meer tot beter inzicht en nog defensiever motor rijden...

Edited by PanST1100Black