Jump to content

Interessante kennismaking!!! uit geldrop

Hallo allemaal.

Ik weet niet of ik hier nu al meteen naast het potje pie....

Maar hoor even mijn verhaal aan...

Mijn naam is Corine Toirkens.. Ik rijd zelf een FJR 1300 AS van september 2016. Hij staat nu op 7800 km en daar komen nog vele kilometers bij als het aan mij ligt. Dit is inmiddels mijn 17-de motor. Ik rijd namelijk al 40 jaar. Was toen een van de eerste vrouwen die opging voor het motorrijbewijs. Inmiddels ben ik ook rijinstructeur voor auto, motor, aanhanger en optische en geluidssignalen. Dat laatste heb ik ruim 35 jaar gebruikt tijdens mijn werk bij de ambulancedienst Brabant Zuid-oost.

En dat is nu de reden dat ik me hier voorstel (ondanks dat ik niet in het bezit ben van een ST1100-1300) en meteen een hele grote vraag heb!

ThunderSTreak had me de tip gegeven hier aan te melden omdat jullie ook wel te vinden zijn voor het uitbrengen van stemmen.

GRAAG DELEN IN JULLIE NETWERK

Van 4 TM 24 april stemmen svp.......

http://www.voor.nl/voorbeeld-projecten

Zou iedereen met een Facebook EN en LinkedIn profiel (dus je kunt twee keer stemmen) willen meedoen en ons TIEN stemmen per inlog willen geven? Je zou onze Wens Ambulance Brabant een enorm plezier doen en wij kunnen daarmee WENSVRAGERS nog comfortabeler vervoeren op buitenlandreizen zoals bijv. naar Lourdes.

Wat nu zo ontzettend mooi is.....Mensen melden zich OOK spontaan bij ons aan om de verkiezing "VOOR" de Wensambulance Brabant door te linken op hun Forum, website of Facebook. We lopen alleen jammer genoeg ruim 1000 stemmen achter......Is toch zo jammer als we een bedrag van 40.000 euro mis zouden lopen omdat we stemmen te weinig hebben........

Mensen, breng jullie 10 stemmen uit via jullie Facebook-account EN nog eens 10 stemmen via jullie LinkedIn-account.... 100 stemmers kunnen 2000 stemmen genereren. Dat moet zo'n mooi forum toch wel voor elkaar krijgen?

http://www.voor.nl/voorbeeld-projecten

17855163_1316009068514112_1368690124268342023_o.jpg.ef906b67879b983c260e3ac980186a18.jpg

Featured Replies

O ja Corine, nog van harte welkom op dit prachtige forum!!! :vroem: Veel plezier met je FJrrrrr en het forum.

Waarschuwing: Ga vooral niet te veel lezen over hoe fijn een Pan wel rijdt, wat een saamhorigheid er is op dit forum in raad en daad, in lief en leed. Niet lezen over alle tourtochten, technische dagen, bep-dagen, groepsaankopen, om toch maar weer een aanleiding te hebben om te ouwehoeren over de Pan, want dan ruil je je FJrrrrr in voor ...... Vul het zelf maar in!!! :Smile:

Alhoewel, hij is wel heel nieuw die FJrrrrr. Moest je nog maar een poosje mee doen!

Edited by PanEuRoel

Beste Corine en ThunderSTreak, ik wilde hier niets mee te maken hebben. Waarschijnlijk omdat ik het niet begreep en niet even heb onderzocht waar het nu werkelijk over gaat.

Permitteer me om deze YouTube link te plaatsen welke ik vandaag op mijn Facebook pagina, door een vriend geplaatst, vond .

Waar verhaal of fake, ik was geroerd en ontroerd. Probeer die link te openen en lees het verhaal.

https://www.facebook.com/video.php?v=1004520006350345

View: https://www.facebook.com/OngelooflijkNL/videos/1004520006350345/

Corine Ik steun jullie en plaats jou verhaal ook op mijn Facebook pagina.

We gaan voor de punten en de subsidie, succes.

Beste Corine en ThunderSTreak, ik wilde hier niets mee te maken hebben. Waarschijnlijk omdat ik het niet begreep en niet even heb onderzocht waar het nu werkelijk over gaat.

Permitteer me om deze YouTube link te plaatsen welke ik vandaag op mijn Facebook pagina, door een vriend geplaatst, vond .

Waar verhaal of fake, ik was geroerd en ontroerd. Probeer die link te openen en lees het verhaal.

https://www.facebook.com/video.php?v=1004520006350345

View: https://www.Facebook.com/OngelooflijkNL/videos/1004520006350345/

Corine Ik steun jullie en plaats jou verhaal ook op mijn Facebook pagina.

We gaan voor de punten en de subsidie, succes.

Nick,

Deze verhalen bestaan omdat ze ook echt gebeuren. Mijn moeder (89 jaar) is afgelopen januari getroffen door een herseninfarct. Woonde alleen in een aanleunwoning en deed nog alles zelfstandig; reed zelfs nog auto. Nu kan ze dus vrijwel niets meer. Ze is haar spraak kwijt (praat moeilijk en kan de woorden niet meer vinden) en verblijft momenteel op een revalidatieafdeling van een verpleeghuis als opmaat naar een definitieve opname in een verpleeghuis. Veel ingeleverd dus.

Afgelopen week is ze serieus gevallen op haar rechter elleboog, maar kon toen niet naar het ziekenhuis voor een foto omdat ze te ziek was (ellende komt nooit alleen). Vanochtend naar de rontgenafdeling met haar geweest; bleek haar elleboog verbrijzeld en niet operabel vanwege haar hoge leeftijd en slechte fysieke toestand. Werd in gips gezet en zal nu 'genezen' in een stand die weinig pijn oplevert, maar wel een beperking in het gebruik van haar rechterarm (ze is rechts) zal opleveren. De optelsom van zaken is dat ze inmiddels de waarde van haar leven niet meer ziet. In goed drie maanden van zelfstandige oude vrouw zonder enige hulp naar een leven met steeds meer beperkingen in een wereld die steeds kleiner wordt. (man overleden, oudste dochter overleden en ander dochter psychiatrische patiënte). Waar moet ze dan nog voor leven, vindt ze?

Het was een mooi zonnige dag vandaag, Ik was de shit in het ziekenhuis beu (6 uur gezeten met haar, waar ze ondanks haar fysiek slechte toestand weer niet meer dan een nummer was!! ) en had toevallig haar auto bij me. Ben op de terugweg naar het verpleeghuis maar eens niet langs de kortste weg naar het verpleeghuis gereden. Ze heeft prunussen in bloei zien staan, is met mij langs de begraafplaats gereden waar haar man, mijn vader, begraven ligt, heeft lammetjes in de wei gezien en het lichtgroen lentegroen aan de bomen. Ben gestopt bij een bakker omdat ze zin in Bossche Bollen had. Ook hier onderweg de verhalen en vooral herinneringen..... maar bovenal grenzeloze dankbaarheid en iemand terugbracht in het verpleeghuis die dodelijk vermoeid toch weer een beetje de zin der dingen ziet.

Tja dat verhaal van een taxi-chauffeur; het bestaat. In alle varianten. En daarom is een wensambulance zo belangrijk! Ook daar wordt heel goed werk mee verricht. Corine verdient met haar clubje dus alle steun die nodig is om dat goede werk voort te zetten voor mensen die echt in de eindfase van hun leven zitten.

Thunderstreak, respect, man. Mijn ogen zijn door het stukje dat ik plaatste geopend en door jouw ervaring duidelijk onderstreept.

Ik draag dit initiatief een zeer warm hart toe en blijf dat doen want na deze actie is er nog heel veel te doen want er blijft leed.

Met de twee Bigbands waar ik in speel treden we vaak op in tehuizen waar dementerende mensen worden verzorgd. De dankbaarheid en het enthousiasme wat ze op dat moment uitstralen en zelfs dansen, geeft ze zo veel plezier, helaas alleen voor dat moment.

Maar geeft ons voldoening. Mensen even gelukkig te maken en herinneringen aan vroeger terug te geven door muziek.

Tijdens die optredens denk ik altijd, waar woorden ontbreken spreekt de muziek. En dat maakt mensen een en gelukkig.

Laten we er rekening mee houden dat ook wij aan de beurt komen en hopen dat er ook hulptaxi's zijn, kinderen zijn die dat begrijpen en er muzikanten zijn die dit willen doen.

Maar iedereen kan hier in bijdragen en dat hoeft niet altijd geld te zijn.

Ook die motorrit in Haarlem, onlangs, is een voorbeeld van helpen een medemens in de eindfase van het leven dat extra sprankje vreugde te geven.

Edited by Niek Sax

• Author
Ik word gelukkig van jullie medeleven.....Helaas gaat de stemming voor ons niet goed......we blijven tweede plaats houden.....Hebben jullie nog ideeën of netwerken....HEEEEL GRAAAG !!!

Hoi Corine, helaas, ik heb geen feesboek en ook geen linked in account dus ik kan niet liken. Ik heb zelf een zoon die afhankelijk is van hulp dus ik weet hoe belangrijk dit initiatief is. Nu ben ik er nog (en mijn man ook) maar dat houdt een keertje op.

Een paar jaar geleden heb ik al een dagje bij jou gelesd in mijn Opel Vivaro voor het rondrijden van mijn zoon die rolstoel gebonden is. En geleerd hoe je een liggend persoon het meest comfortabel kan vervoeren. Daar heb ik veel aan gehad.

Ik wens je heel veel successen jouw actie. Ik maak wel mond-op-mond reclame in de hoop op die manier mijn steentje bij te dragen.

O ja, natuurlijk ook van harte welkom op dit forum. Ik hoop dat je hier blijft hangen en je input kan geven.

Welkom op het forum Corine.

Ik bezit helaas geen face book of andere soc media want anders zou ik je steunen.

Ook lees ik hier enkele mooie verhalen en ook aangrijpend en geluk en jammer genoeg ook ongeluk ligt dikwijls op een zeer klein plaatsje.

Het leven is iets mooi en speciaal , we moeten er zuinig mee zijn.

Het is super dat er medemensen zijn die zich inzetten voor andere medemensen die niet meer erg mobiel zijn of ziek zijn of .... .

Doe zo verder.

• 2 weeks later...
  • Author

Beste allemaal

Vandaag hebben wij gehoord dat wij als 3e genomineerde toch door mogen naar de finale van de VOORbeeld verkiezing 2017! De notaris heeft WensAmbulance Brabant getrokken uit de nummers 3 t/m 10! Wij maken dus nog steeds kans op € 40.000,- voor een nieuwe wensambulance.

Op 22 juni gaan wij onze stichting presenteren en de jury kiest dan uiteindelijk de winnaar!

Alle stemmers uiteraard heel hartelijk bedankt!

Verder is vorige week afgesproken dat ik weer met alle 70 vrijwillige chauffeurs voor rijtraining aan de gang kan dit jaar. Dus het wordt weer een volle agenda, maar het geeft zoveel voldoening!

VOOR de verkiezing hebben we nu behoorlijk wat duimers nodig op 22 juni aanstaande. Helaas zal ik zelf niet kunnen duimen op dat moment want dan rijden wij met twee handen aan het stuur door het Schotse Hoogland.....

Greetz

Corine

• Author
Hoi Corine, helaas, ik heb geen feesboek en ook geen linked in account dus ik kan niet liken. Ik heb zelf een zoon die afhankelijk is van hulp dus ik weet hoe belangrijk dit initiatief is. Nu ben ik er nog (en mijn man ook) maar dat houdt een keertje op.

Een paar jaar geleden heb ik al een dagje bij jou gelesd in mijn Opel Vivaro voor het rondrijden van mijn zoon die rolstoel gebonden is. En geleerd hoe je een liggend persoon het meest comfortabel kan vervoeren. Daar heb ik veel aan gehad.

Ik wens je heel veel successen jouw actie. Ik maak wel mond-op-mond reclame in de hoop op die manier mijn steentje bij te dragen.

O ja, natuurlijk ook van harte welkom op dit forum. Ik hoop dat je hier blijft hangen en je input kan geven.

Hoi Inez,

Wat leuk je hier te treffen.

Waarschijnlijk heb je mijn mails nooit ontvangen want ik vroeg me af of ik nog iets voor je kon betekenen mbt motorrijden..... Laat me ff wat weten als je nog interesse hebt.

info@mmr-services.nl

Greetz

Corine

• 4 weeks later...

Hoiiii,

Welkom op het mooiste en vriendelijkste forum van Nederland.

Dit forum staat bol van technische en algemene informatie over ons oh zo geliefde vervoersmiddel e heel veel andere onderwerpen.

Het motto is dan ook:

Domme vragen bestaan niet,

Domme antwoorden wel

Ik wens je heel veel lees, verbaas en schaterlachmomenten toe.

Groet uit het altijd mooie Schiedam van Arno, a.k.a. Ome Noot