Jump to content
vanmorgen lekker stuk gereden, langs de vecht op weg naar huis ineens horten en stoten bij een vlakke snelheid dwz tussen de 40 en 90 km,dus reed je 60 of 50 dan begon ie te horten en weer oppakken,stationair niets aan de hand, zuiver lopen,bij optrekken geen probleem,bij doortrekken bv naar 140 geen probleem,heeft iemand een idee?

Featured Replies

Als het probleem zich bij een constante snelheid tussen de 40 en 90 km voordoet, dan wordt er bijna geen vermogen van de motor gevraagd. Misschien heb je ergens een vacuumlek zitten waardoor er valse lucht wordt aangezogen en het bij die snelheid misschien toch al schrale megsel nog schraler wordt en er te weinig brandbaar mengsel overblijft?
  • Author

tot zover bruikbare ideeen,

fred ik rijd elke dag ,dus oude benzine kan het niet zijn en onlangs nog een vers filter van MAnus erin gezet,

pannos eefje en 3r ga ik doen.

vandaag rijd ik niet omdat het bere druk is met allemaal zondagsrijders, ,levensgevaarlijk,morgen proberen, dank

Fred A

• 8 years later...
  • 2 weeks later...

In mijn geval was het destijds de bougiekabel die gecorrodeerd was in de plug. Ook dat is raadzaam om even naar te kijken voordat je de bougies zelf gaat vervangen. De pluggen zitten gedraaid op de kabel, feitelijk is het een soort van coaxkabel met dunne draden binnenin waar een schroef tussen gedraaid is. Even de plug losdraaien en je kunt aan de kleur van de draadjes wel zien wat de toestand is.