Jump to content

Hallo, ik ben Leon uit Nijmegen, na 3 st1100's heb ik eindelijk de stap durven nemen naar een st1300. Ik hoop dat deze het net zo goed zal volhouden als de 1100!

De zitpositie en wendbaarheid van de 1300 is super goed bevallen!

Alleen is de rechtuitstabiliteit twijfelachtig. Is het normaal dat de 1300 naar rechts stuurt/valt? Wanneer je het stuur loslaat moet ik naar links leunen om het te stabiliseren en de motor rechtuit te laten rijden.

Hetgeen me doet denken aan de oude K serie van BMW, waarbij dit normaal was.

Featured Replies

Leon uit het Nimweegse [emoji2]welkom op het forum, en veel plezier met de 1300.

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk

Dag Leon, van harte welkom op dit prachtige forum!!! :vroem: Heel veel plezier met je Pan en het forum.

Ik rijd zelf een 1100, maar ik kan me niet goed voorstellen dat, hetgeen jij omschrijft, standaard zou zijn voor de 1300. Het is een Honda.

Welkom Leon,:)

Veel plezier met je Pan en op het forum:biker:

Kan me met PanEuroel ook niet voorstellen dat het stuurgedrag van een 1300 zoals omschreven standaard is.

Leon welkom op het forum :biker:

Je Pan hoort rechtuit te rijden, mijn 1100 had dat ook wat jij beschrijft en heb me balhoofdlagers, voorwiellagers, voorband en achter veer + schokbreker vervangen en hij rijd sinds dien weer super.

Waren dus wel meerdere punten waarom hij niet goed stuurde, ik denk dat je het ergens kunt zoeken in één van deze punten succes.

Welkom Leon. En hij mag iets naar rechts sturen, iets te maken met cardan-reactie die nu eenmaal rechts zit. Maar dit moet niet meer zijn als een beetje (stuur los en langzaam en geleidelijk naar rechts) en met wat verzitten te compenseren.

Stuurt hij ineens een redelijk snel naar rechts is er iets niet helemaal lekker. Maar enigszins naar rechts trekken doen ze allemaal. Althans, ik heb er geen gereden die het niet deed en dat zijn er best wel veel.....

Ik wil niet meteen van het ergste uitgaan.

Maar Een klein knikje in de voorvork(en) dan gaat ie ook wat eenzijdig trekken. Hoop niet dat dat het probleem is.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Author

Hartelijk dank voor het warme welkom!!! Gisteren avond nog ff wezen touren. Wat loopt en stuurt dat 'ding' toch lekker!!! Wat een verademing na een jaartje te zijn vreemdgegaan op een VFR1200F!!!

Inderdaad bij handen los van het stuur blijft hij naar rechts sturen. Ik moet echt gaan verzitten om de rechte lijn te behouden.

Vervolgens de motor toch een goed aan beide zijden bekeken en toen viel me op dat de rechter kuip een beetje tegen de rechter cilinder drukt. De kap van de valbeugel gedemonteerd en helaas daar wat slijtsporen zichtbaar! GRRR

Nu komt het regelmatig voor dat mn. bij het opbokken (mijn ervaring met rechter voet van bok glijden) hij op rechts valt. Maar helaas waren deze sporen toch iets dieper. Mijn vermoeden is dat hij met een kleine 30km/h is gevallen/gegleden.

Motor ziet er voor de rest top uit! Vorige week bij de Honda dealer gekocht en van eerste eigenaar, 2012 en zeer weinig km (bijna 16.000 km). Verder geen sporen van schade of glijden.

Geen zware aanrijschade of val- glijschade, (maar ik had de motor uitdrukkelijk zonder schade gekocht), toch meer dan een smetje op het blazoen van een dealer waar ik in het verleden ongeveer een 6 tal motoren mocht meenemen.