Jump to content

Hoi Motormuizen,

Even vooraf: ABS storingscode 1 en blijft 1 (na reset)

Na het hele zoekproces uitgevoerd te hebben, kom ik tot de conclusie dat er een fout zit in de modulator van het ABS blok van mijn voorrem. Met name een fout in de modulator. Als ik meet of de weerstand op de draden van de schakelaar tijdens het draaien van de pomp 0 is, blijkt dat de weerstand oneindig is.

Ik moet dan de grijs/rode en groen/lila bedrading controleren op een breuk. Als die bedrading in orde is, heb ik een "Faulty modulator".

Heeft iemand daar ervaring mee?

Is dit te herstellen na opening of is het een kwestie van het gehele blok vervangen. Betreft een ABS van een ST1100 part no: 57600-MY-3782

Featured Replies

Hoi, bij mij was de pompsensor verkeerd afgesteld. Had constant contact. Bij de achterste pomp zat de zuiger vast. Kijk bij st-riders. Voor tips en hoe te reviseren. Bij werkt alles weer[emoji16].

Succes.

Harry

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk

• 2 months later...

Voordat ik een nieuw topic aanmaak, haak ik hier even aan... Ik heb hetzelfde "probleem" met iets meer info tijdens en vooraf.

Mijn omstandigheden:

Motor is zonder problemen weggezet en heeft een jaar lang niet gereden.

Wel is het kuipframe vervangen, ABS computer dus los(?) geweest en mijn remsysteem heeft nieuwe vloeistof gekregen van Lucky Luke.

ABS, dus dat laat je aan een vakman over en daar zal het ook niet aan liggen, wil ik er even duidelijk bij vermelden!

Ritje naar huis, ABS lampje bleef continu knipperen of branden, weet ik niet meer zeker, weggezet.

Twee weken later, motor gestart, stationair... Met bijgeluiden startmotor denk ik acheraf.

Uitgezet, motor bleef doorstarten zonder sleutel, dodemansknop werkte niet, rotte-ei-geur, accu leeg en kapot. (was al slechter)

Startrelais bleef dus hangen, losgemaakt/vastgemaakt, nieuwe accu en probleemloos lopen.

ABS uitgelezen:

7 Fout in ‘ABS power circuit’

Na reset werd het:

1 Fout in ‘front modulator crank angle sensor system’

Blijft nu continu branden maar rijdt verder perfect, maar tijd voor een vraag op het Forum.

Ik dacht: Ik verzin eens iets origineels om te melden, laat ik het verder aan de experts over om te reageren. :)