Jump to content
  • Replies 61
  • Views 4.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Zou echt kunnen zijn, maar zou er zeker geen 5000 euro voor willen betalen.

Koop dan liever een 1300 met 100.000km.

Originele banden mijnheer....................klopt die kun je weggooien na 17 jaar.

Uitlaten..........................slangen enz.enz. rust roest.

1500 euro meer niet, komt heel wat bij banden, pakkingen, slangen ,radiator etc, is waarschijnlijk niet eens goed ingereden met zo'n lage k ilometrage.

zeldzaam of niet het blijft ouwe meuk,en heren,dames ook, het gaat dus alleen!!! over deze motor en niet over alle anderen, mocht men zich aan gesproken voelen.

Edited by Fred-A

Heb jaren geleden een Transalp gekocht van 14 jaar oud met bijna 10.000 km op de klok hij stond in Santpoort al jaren in een schuur met een vinger dik stof er op, de oude eigenaar durfde er niet op te reiden en de kilometers waren er door zijn broer ooit op gereden.

Heb vervangen: binnen en buitenbanden, accu, kentekenplaat, remcups, alle vloeistoffen, keerringen van de voorpoten, spanningsregelaar en balhoofdlagers.

Na grondig schoonmaken van de motor stond hij er als nieuw bij en geen spatje roest op te vinden, was een plaatje van een ding.

Heb de motor rustig in gereden en de eerste olie die er in ging met 100 km vervangen de volgende met 500 km en daarna met 1000 km en daarna gewoon om de 5000 km.

De Transalp heb ik wel wat werk aan gehad maar ook verder nooit geen problemen mee gehad en heb er twee jaar zonder problemen mee gereden.

Dus ja als je deze Pan aanschaft zit er zeker wel werk aan maar als je dat direct goed aanpakt dan denk ik toch dat je er een goede fiets aan hebt.

Ben je geen sleutelaar dan kun je deze fiets beter laten staan.

En al kloppen de kilometers en al is dat aantoonbaar dan nog vind ik de prijs te hoog omdat je hem toch bijna helemaal uit elkaar kan halen en alle rubbers, banden, accu, remmen en keerringen kunt gaan vervangen, de vloeistoffen vind ik dan geen probleem dat doe ik namelijk bij elke gebruikte motor die ik aanschaf + beurt.

Bij elke gebruikte motor die je aanschaft heb je werk, 9 van de 10x banden, remmen, alle vloeistoffen en een onderhouds beurt.

De vraag is natuurlijk is het je waard en wie wil of durft het aan.

Een goede of redelijk goede gebruikte ST1100 varieert tussen de 1500,- en de 3500,- en zit er ook meestal toch een hoop werk aan of achterstallig onderhoud.

(Tenzij je een Pan hier op het forum van een liefhebber overneemt, dan is de kans groot dat je een zeer goede treft.)

Heb mijn Pan voor niet al te veel aangeschaft en heb er toch inmiddels veel werk aan gehad om hem in goede staat te krijgen en waarvan ik zelf 95% zelf doe.

@Fred-A € 1500 slaat gewoon helemaal nergens op, maar jij komt wel vaker kort door de bocht. o_O

Je kan hier pas een oordeel over vellen als je deze motor in werkelijkheid hebt gezien, en optisch//technisch hebt gekeurd. Als de kilometerstand onderbouwd kan worden met documentatie, en de ST inderdaad in nieuwstaat verkeerd komt er (vind ik) ook een stukje emotie bij kijken, en dan mag hij best wat kosten.

Word hier indirect wel goed uitgedeelt.

Ik zal wel ff een paar fotos maken.

Ga morgen na het werk wel ff voor jullie kijken.

Kom er toch langs