Jump to content

Quatro stekker, waar dan??

Op de TDT heb ik met een aantal van jullie gesproken en begrepen dat er een quattro stekker aan de linker zijde zou moeten zitten om de TT Rider op aan te kunnen sluiten. Dus vanavond maar eens al het plastic weggehaald want er is immers toch niet op de tv ;)

Maar een hoop draden maar niets wat op de quarto stekker lijkt die gebruikt zou moeten zijn bij de installatie van mijn nieuwe handvat verwarming...

Iemand ideeën ??

Grtz Rikkel..

[GALLERY=media, 1297]open1 door Rik geplaatst op 1 apr 2017 om 22:51[/GALLERY][GALLERY=media, 1296]open2 door Rik geplaatst op 1 apr 2017 om 22:51[/GALLERY]

Featured Replies

Heb jij standaard handvatverwarming op je motor Rick? Dan is het quarterharnas al aanwezig. Ik zie namelijk de aansluitingen van de verwarming niet dus ik twijfel of dit zo is. Bij mij zaten de extra vrije stekkers ongeveer achter de spiegel (onderste foto).

Dat klopt John,

de stekker moet je zelf aankopen, en is zover ik weet niet Standaard bij de pan aanwezig, en als ik het goed voor heb kost ie +/- 25€ . Ben maar eens vlug naar mijn zolder gelopen om een fotoke te trekken.IMG_2249.JPG.3d0d6a4c8072d1f6fa03d7e40264171e.JPG IMG_2254.JPG.cbd4a9c42f80e3964b18588383953349.JPG

Dit is ie.

http://i525.photobucket.com/albums/cc337/wlutke/quartetharnesscopy.jpg

En dit is hij ook Marc correct.

img_2254-jpg.12549

• Administrators

Vanochtend ook maar vast het quartet harness geïnstalleerd. Plastic eraf en erop is het meeste werk; de cockpit heb ik tegen Honda's instructies in laten zitten.

Let wel even op dat je een goede dot diëlectrisch vet op de connector doet (bijvoorbeeld siliconenvet) als vochtbescherming.

De connector zit wat weggestopt in een kleine ruimte maar is niet zo moeilijk te vinden.

• Author
Bedankt voor de reacties allemaal, ik kan hem echt niet vinden dus morgen maar ff contact opnemen met Snoek. Dan hoor ik van hun wel of en waar hij moet zitten. Oh ja... ging voor het alternatief bij het stadslicht, die licht dus nu in de koplamp unit. Daar was trouwens ook al een topic over. Iets met mosterd en een maaltijd :shout:
  • Administrators

Die grote, brede stekker op de tekening van Honda hierboven, heb je die gevonden? Bij mij stond de bedrading goed in het vet, en was alles daar nogal zwart en vies door geworden. Op de tekening staat die stekker bóven die geel gekleurde stekkerhoes.

Net iets daarboven en áchter de kabelboom zit de aansluiting, weggemoffeld in een soort van nisje in het frame. Er zit (bij mij althans) ook zo'n stekkerhoes omheen, gelig doorzichtig. Je moet de hele boel echt uit dat nisje trekken. In die gelige stekkerhoes zit de aansluiting die je zoekt.

En dat stadslichtje? Been there, got the T-shirt! :oh no:

De beste oplossing is toch echt het uitbouwen van de koplamp unit. Ik heb grijpertjes, stokjes met dubbelzijdige tape eraan, stofzuigers en perslucht geprobeerd en daar úren mee verkl**t. Koplamp haal je er in een half uurtje uit. Even schudden en bij de tweede ronde een gewaarschuwd man zijn . .

• Author
Bedankt voor de tip @Nosegear. Ik had idd wel een vrije stekker onderin gevonden, maar een dergelijke aansluitstekker had ik hier op de zondag niet liggen. Was wel een duidelijke tekening! Morgen ga ik even informeren of er überhaupt een quartet stekker gebruikt is.
  • Author

Heb ik contact gehad met Snoek, blijkt er helemaal geen quartet stekker gebruikt te zijn! De handvat verwarming hebben ze gesoldeerd aangesloten ivm condens vorming bij stekker aansluitingen. Tja, dan kan je lang zoeken idd. Dan schaffen we zelf maar een stekker aan want dat is wel zo handig lijkt me...

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

• 2 weeks later...

Stadslichtje die in de koplamp is gevallen is heel gemakkelijk eruit te krijgen zonder de koplamp unit uit te bouwen. Gewoon een van de H4 lampen eruit en een ijzerdraadje met een klein magneetje eraan insteken en het stadslichtje is er zo uit.. Heb er al verschillende op die manier eruit gehaald die tijdens het vervangen van het stadslichtje door een ledlampje plots in de koplamp gevallen zijn. Als je het stadslichtje niet recht achteruit trekt valt die er onvermijdelijk in ( die blijft dan hangen aan de rand )

DirolDirolDirol

• Author

Dus ik de quartet harness stekker op zn plaats gebracht. Stekkertje op de draad uiteinde van de TT gezet en de draadjes op de juiste positie gezet. Maar al wat er kwam... geen prik op de TT. Uiteindelijk de accessoire stekker weer uit zn plastic gefrommeld en wat blijkt, heeft iemand 2 draadjes voor de stekker doorgeknipt en de originele draadjes ergens anders naar toe gebracht. En dat waren uiteraard de geschakelde spanning en de gronddraad :Banghead:.

[GALLERY=media, 1313]accessoire stekker door Rik geplaatst op 22 apr 2017 om 23:16[/GALLERY]

• 2 weeks later...
  • Author
Naja... uiteindelijk is de boel opgelost. Alle draden weer in de quartet en de TT van prik voorzien. Nu nog een beetje knap weer :)