Jump to content

Toen ik gisteren een blik wierp op mijn achtershock bleek toch dat ie erg vettig was, dacht eerst dat het uit de preload adjuster kwam maar na een ritje met een wat nerveus kontje, de uitgaande demping wat strakker gezet (lees: bijna helemaal dicht!), waar ie normaal iets strakker dan standaard stond, staat ie nu dus zo goed als dicht....pas toen hield het deinen op.

Nou ben ik niet echt enthousiast over de kwaliteit van de OEM shock, al is een gebruikte natuurlijk wel een goedkopere oplossing 'for the time being', dus achteraf waarschijnlijk toch weer duurder uit.....

Ik overweeg een Hyperpro shock met zware veer (heb ik nu ook), kost wat maar dan hebbie denk ik ook wat.

Alle tips/ervaringen zijn welkom dus kom maar op:-)

Featured Replies

@Pannos: ik ben heel erg blij met mijn Hyperpro verenset die ik heb aangekocht via dit forum. Zag dat al een PB daarover had gestuurd.

Dus 2 andere veren voor en een hele demper achter. Tip: neem die voor de extra belasting. Je krijgt er een heel andere motor voor terug.

• Author

Ik heb ook een heavy duty achterveer en die bevalt idd prima!

Heb @Ome Noot al PB gedaan voor een complete shock, ben benieuwd of t nog wat scheelt in de groepsaankoop.

• Author

Begin me er steeds meer aan te ergeren....

Lijkt wel met de dag erger te worden, krijg nu bij drempels die ik normaal met 50 neem een klap in m'n rug die er voorheen niet was, stuurt minder strak en zit nu bijna bij elke bocht aan de grond.

Ik hoop dat @Ome Noot snel aan een shock kan komen en daar dan mijn huidige HD veer op kan monteren.

als je misschien nog een paar dagen geduld hebt, heb ik er misschien wel eentje voor je liggen voor niet al te veel geld, met nog heel veel andere goede onderdelen voor de ST1300.

Ik heb hier een complete pan staan die voor onderdelen gestript gaat worden.

• Author

Dank voor je aanbod, gaat dan vast om een originele?

Zojuist besloten om bij HK een Wilbers te bestellen, veer op maat (gewicht) en instelbare uitgaande demping, zelfde idee als de originele maar dan degelijker en bovendien gewoon te servicen.

• Author

Ik heb ze voor ook, daar ben ik iig tevreden over!

Geen idee welk type het precies is, is een monoschock met instelbare veervoorspanning en instelbare uitgaande demping met blauwe veer, die veer is dan weer afgestemd op het gewicht van de rijder en evt duo/bagage zodat je niet meteen je veervoorspanning tot het eind hoeft te draaien.

• Author

En voor een slordige 200 Euri meer zit er ook hydraulische preload op......wat is wijsheid?

Volgens mij kan je er niet echt lekker bij komen met die haaksleutel, aan de andere kant, ik rijd nooit met duo...

• Author

Daar heb je zeker een punt, maar moet wel zeggen dat ik hem tot op heden ook regelmatig verstelde.

Kan ook komen doordat ie een beetje lekt.

En hoeveel euroos mocht je overdragen?

Ben ik wel benieuwd naar aangezien ik ook met de tijd naar zo'n schock overga.

Verzonden vanaf mijn iPhone

• 1 month later...
  • Author

Ik gisteren vol goede moed naar Tiel voor de Wilbers shock.....

Uhh ja uhh, waar kwam u ook alweer voor?

Nou, voor een nieuwe achtershock....o_O

Ja meneer, er is iets verkeerd gegaan bij de bestelling, Wilbers heeft het teruggekoppeld maar dat is bij ons ergens weggeraakt, m.a.w. ik stond er dus voor niets:oh no:

Bleek dat de pre-load adjuster volgens Wilbers niet past op mijn Pan omdat de zijkant dicht is?:MAD:

Vanaf 2008 ja dat klopt, de mijne is ook dicht maar dat heb ik zelf gedaan, is er met klikkertjes af te halen en de originele PA steekt er ook door aan zijkant...beetje vaag verhaal van Wilbers dus!

Maar goed, HK baalde er net zo hard van als ik dus hebben mij een voorstel gedaan om mijn Pan te laten staan en met spoed een shock te laten komen en hem dan te monteren, nou heb ik volgende week geen tijd en had ook weinig zin om mijn Pan daar 2 weken achter te laten, dus nieuwe afspraak gemaakt voor de 24e met de toezegging dat ze me tegemoet zouden komen.

Ik zou de shock daar zelf monteren, dit wordt nu voor me gedaan + een compensatie, erg netjes opgelost vind ik zelfGood

Was wel een ritje voor niets, maar ach, het was prima weer!

En ik maar wachten op die Hyperpro veer! [emoji41] Zal ik daarheen komen, kunnen ze die gelijk voor me monteren. [emoji51]

Verzonden vanaf mijn iPhone

• 2 weeks later...
  • Author

Geloof het of niet, gisteren kreeg ik mail van HK......wéér leveringsproblemen door een fout van HK.

Hadden mijn shock besteld zonder pre-load adjuster en daar niet meer naar gekeken, pas toen ie binnenkwam bleek ie er niet bij te zitten, gaat dus weer niks worden morgen.

Goed laten merken dat ik nu wel een beetje zat begin te worden (niet dat het zin heeft), 2 juni weer een poging doen.