Jump to content

Problemen met knipperlichten, wie kan helpen???

HELP!!! Wie woont er in de omgeving van landgraaf en Heerlen en zou mij kunnen helpen met mijn knipperlichten? Ik ben helemaal ten einde raad, ik weet echt niet meer waar ik nog moet zoeken... Wil ik links af is er wel contact relais hoor ik duidelijk... Maar er komt geen licht. Rechts af heb ik geen problemen mee. Wat kan het zijn?

Featured Replies

Intressant zou zijnn om te lezen wat je allemaal al gedaan hebt, maar uitgaande van een eerste afstreep lijstje

1. Controleer het bolletje

2. Controleer of er uberhaubt spanning aankomt in de fitting

3. Wissel de beide spiegelkappen eens uit

Verhuist het probleem mee? dan draden in de kap doormeten

4. Nee, meet je spanning in de stekker aan de motorkant

5. etc. zo langzaam terug werken door voltage of ohms te meten

• Author

Nou ik heb nieuwe bolletjes er in gedaan... Niks.

Schakelaar ligt voor de 3e keer uitelkaar... Niks alle 3 de lampjes werken niet maar het relais hoor ik wel tikken.... Gelukkig heeft mijn vader ook een st1100 relais hiervan doet het zelfde. Ik heb geen stroom meter waar ik mee kan door meten... Maar alle mogelijkheden zijn nu wel zo een beetje door... Helaas moet ik wel zeggen er is een beetje gefricandelt met de bedrading door er een alarm licht ( hazerdlight) tussen te zetten. En ik ben bang dat hier meer kapot mee is gemaakt als in de positieve kant.

• Administrators

Aii - gefriemel aan de bedrading moet je eigenlijk alleen doen als je weet wat je doet. Waarschuwingslichtjes zijn niet bar ingewikkeld om toe te voegen, maar dan moet het wel goed gebeuren.

Zonder multimeter kom je denk ik niet veel verder. Zo'n ding is op zich niet kostbaar en wél erg handig. Elektriciteit kun je tenslotte niet horen of zien, en als je het kunt ruiken of voelen ben je op de verkeerde weg! ;)

http://www.pocketfms.com/guestroom/mkl/st1100/knipper.gif

Na een snelle Googling: blijkbaar wordt er in de schakelaar één touwtje (helemaal links, gemarkeerd als W) óf met blauw touwtje R, óf met oranje touwtje L verbonden. Ergens in oranje touwtje L zou best een breukje kunnen zitten. Maar ook daar kom je alleen met een multimeter (en de kennis hoe 'm te gebruiken) uit.

Lampjes had hij al vernieuwd.Je kunt hier alleen de oorzaak oplossen door te meten met een universeel meter(multimeter)of er spanning (12 volt ) aanwezig is op de bedrading.

Links achter groen min -

Links. Achter oranje plus +

Rechts achter groen min -

Rechts achter blauw plus +

Voor links groen min -

Voor links oranje plus +

Voor rechts groen min -

Voor rechts blauw plus. +

Op het knipper relais zitten 3 draden

Groen min - Vaste massa aansluiting

Grijs plus + komt van de knipperlicht schakelaar

Wit met groen stip + komt van de zekering E (10A)

De knipperlicht schakelaar, schakelt met grijs naar oranje (links achter/voor)of naar blauw (rechts achter/voor)

Edited by pheufk

Voor nog geen 5 euries heb je bij de aaceetiooen een multimeter. Dan kun je echt verder zoeken.

MM.jpg.4710b7d58051c2f7349af748c7a72fb7.jpg

Aangezien rechts het wel doet, is het gezamenlijke deel van het stroomcircuit voor links en rechts okay. Dat is dus tot aan de stuurschakelaar. Aangezien zowel linksvoor als -achter het niet doen, zou het of het linkercontact in de schakelaar zijn of het stuk gezamenlijke bedrading naar voor- en achterlicht.

Enige vreemde is dan dat je zegt bij linksaf wel het relais te horen. Dat gebeurt alleen als er vanaf de schakelaar toch stroom loopt. Wellicht ergens een sluiting - daar kan geen lamp tegenop.

Groets, Hans

Ik zou beginnen met alle overbodige zooi aan bedrading weg te halen mocht die aanwezig zijn.

En koppel je hazardlights af en kijken wat ie dan doet.

Verzonden vanaf mijn iPhone

Je schakeldraad is gemaakt als het relais hoort schakelen. Het lijkt er dus op dat je ergens een massa probleem heb. Omdat niet gelijk je zekering eruit vliegt zou ik het zoeken in de schakelaar op je stuur. Maar dan heb je inderdaad een ohm meter nodig zoals hans dat beschrijft.
  • Author
Ik zou beginnen met alle overbodige zooi aan bedrading weg te halen mocht die aanwezig zijn.

En koppel je hazardlights af en kijken wat ie dan doet.

Verzonden vanaf mijn iPhone

Verlichtings extraatjes er uit gehaald... Kabeltjes professioneel verwijderd met kabelschoentjes weer verbonden. Domme kroonsteentjes ook... Nieuwe zekering er in. Kleuren van de kabels gecontroleerd. En aangezien ze het wel gedaan hebben ga ik er van uit dat die het probleem ook niet zijn... Maar wat het wel is blijft een raadsel.

• Author
Je schakeldraad is gemaakt als het relais hoort schakelen. Het lijkt er dus op dat je ergens een massa probleem heb. Omdat niet gelijk je zekering eruit vliegt zou ik het zoeken in de schakelaar op je stuur. Maar dan heb je inderdaad een ohm meter nodig zoals hans dat beschrijft.

De schakelaar is schoon gemaakt en heb het met een accu en led lampje gecontroleerd of deze stroom door laat. Dat gebeurd in iedergeval wel. Pa heeft een ohm meter mee genomen... Maar nu maar eens eerst proberen wat ik daar mee kan hahahaha heb daar echt GEEN verstand van.

• Author
Ben geen techneut, maar een kapotte zekering kan ook veel schade veroorzaken....

Die had ik vergeten op de "done That first" lijst te zetten maar toch bedankt voor de opmerking. Als ik er echt niet meer uit kom ga ik denk ik toch maar eens een prof op zetten. Want anders wordt ik helemaal gek :( mijn motor heb ik nu net een jaar en had ik graag nog wel een tijdje gehouden.

Heb je hier lampjes van de Action ingezet?.....................zo ja....................weggooien.
  • Administrators

Relais verwijderen en grijs met wit groen doorverbinden dan heb je een constante spanning en niet een knipperende spanning wat bijna niet te meten is.

Dan schakelaar op de stand zetten en gaan meten waar je wel of geen spanning hebt

Schakelaar bedrading komt uit onder luchtfilter voorzijde net achter balhoofd controleer de connector kan zijn dat die rot is.

• 4 weeks later...