Jump to content

Ik zit te overwegen om een extra achterlicht op mijn st 1300 te zetten.

Extra remlicht zit er al op net onder de topkoffer (met dank aan mahedu).

In het kader van de zichtbaarheid wil hem ik zo hoog mogelijk hebben, op de koffer of mogelijk aan het rekje erbovenop.

Suggesties zijn welkom.

Welke kleur draden vormen het achterlicht?

huismus

Featured Replies

Kleine ronde ledjes (waterproof) maar geven serieus licht.

Heb er 16 blauwe onderweg ook om onder de BattlePan te plaatsen.

Onder de kont en in de kuipen.

"BattlePan"

Kost heel wat meer maar ooit al gedacht aan de orginele spoiler met een remlicht erin? Als je deze uitbreidt met een schakeling van diodes en weerstanden brand hij overdag zachter en bij remmen voluit.

Kan denk ik ook toegepast worden op je huidige extra remlicht.

Update 1: een los 3e remlicht in een klein spoilertje kan natuurlijk ook. Als ik het goed heb, heeft @Portupan er zo één.

Update 2: vaak wordt de spanning goed voor het rem/daglicht bij het achterlicht vandaan gehaald.

Als je je spatbord verwijdert kan je zo bij de fittingen en dus de draden.

Edited by Marcel W.

• Author

Eem hoop suggesties , waarvoor dank.

Het hoeft geen ongelooflijke stamp licht te zijn, maar gewoon iets extra, bij voorkeur zonder dat het te duur wordt.

Die originele spoiler ken ik, maar is me wat te prijzig schat ik.

Ga eens rustig alle suggesties nalopen.

Dank voor de moeite tot zover.

@huismus

Kwam ik net tegen op het grote internet.

Wiring up extra tail / brake lights

.

On Hondas, green wires are always ground. On the ST1300 tail light there are three wires, Green, Green w/ YellowStripe for the brake light, and Brown w/ White Stripe for the tail light. To get to these wires, pull the rear fender like you're changing the tire, and go in from below. To simply wire up some extra lights, you can just tap into these. I recommend a disconnecting type of tap. At any auto parts store you can get what's called a T-tap which connects easily and lets you remove the wiring easily too. For brake lights only, use the Green / Yellow wire for power, and the Green wire for ground. The brake light fuse is 15A, and is also used for the horn. This should be more than sufficient, but you can change up to a 20A if you're worried or have problems

• Administrators
En wellicht zou je, in plaats van ingewikkeld extra lampen erop te knutselen, leds in de achterlichtunit kunnen steken. Met de standaard lampjes erin valt de lichtopbrengst (en dus je zichtbaarheid) best wel tegen, maar met de juiste ledjes is al een grote verbetering te behalen!

+1 voor de suggestie van nosegear, wil ik ook gaan doen wanner de voorkant klaar is. En dan iets met de optie van Dennis als mistachterlicht. Clean. Zichtbaar. Veilg.

Sent from my SM-N920C using Tapatalk

Richard, moest wel 2x kijken naar dat 'extra achterlicht'

Wat betreft jouw oplossing, zijn dat nou rood+amber leds in de knippers?

Richard, moest wel 2x kijken naar dat 'extra achterlicht'

Wat betreft jouw oplossing, zijn dat nou rood+amber leds in de knippers?

Klopt helemaal.

In "Gloeilamploze Pan" staan meer afbeeldingen.

Groeten, Richard.

Huismus,

Zoek me morgen effe op op de TDT..

Ik heb hele mooie led strips die exact aan jou eisen voldoen..

Kun je gelijk zien hoe ik ze gemonteerd heb..

En anders stuur je maar effe een peebee met je telefoonnummer, dan belt ik je

• Author

Heb het vandaag na een hoop gedoe voor elkaar. Wilde geen gaten boren inde topkoffer.Heb een klein achterlicht bevestgd aan het rek op de topkoffer (3 leds). Zelfgemaakte beugel +een strip.

Met dank voor alle suggesties en adviezen.

Nog geen foto gemaakt.

Als ik daar nog aan toe kom, plaats ik hem alsnog.

huismus

Grappig, ik kreeg het ook niet voor elkaar om in een mooie gespoten topkoffer te boren. [emoji53]

Blij dat het gelukt is, ben benieuwd naar het resultaat.

[emoji336]