Jump to content

goedemorgen'

ik heb de voorkant van de Pan los liggen om er xenon in te bouwen.

nu vond ik in mijn lampenmagazijn nog een glazen lampje die in de teller (kilometer/toerenteller enz.) past. dit lampje is blauw. ik vond dat zo chique lijken dat ik de rest ook wil vervangen door blauwe lampjes.

nu zag ik al de toerenteller twee lampjes bevat. er van uitgaande dat de kilometer teller ook twee heeft, worden dat dus al vier.

mijn vraag, hebben de benzinemeter en temperatuurmeter 1 of 2 lampjes? dit om te weten hoeveel van die lampjes ik moet halen......

mvg. cotton

Featured Replies

4 lampjes in totaal. De benzine- en temperatuur meter hebben geen aparte lampjes maar worden mee verlicht door de lampjes van kilometerteller en toerenteller
  • Author
dank je voor de snelle reactie! aangezien de lampjes nogal prijzig zijn.....ja ik weet Ali express.....maar daar wil ik niet op wachten, vandaar maar naar de Automat.
dank je voor de snelle reactie! aangezien de lampjes nogal prijzig zijn.....ja ik weet Ali express.....maar daar wil ik niet op wachten, vandaar maar naar de Automat.

Keuzes keuzes ...

Groothandel nieuwe Hoge Kwaliteit Canbus Wit Blauw 10x T10 5smd 5 smd 5050 Led Auto W5w 194 Fout Bollen gratis Verzending

http://s.aliexpress.com/reamuqAv

(from AliExpress Android)

Deze heb ik er in, beiden blauw licht:

dc4a95549fce4ec6de323213b465f183.jpg

In China gekocht via aliexpress oid.

En deze voor in het klokje:

411b7fd12431d56f9ed483f32dfd3f95.jpg

Maar door de blauwe kleur kon ik de klok slecht aflezen en kwam tot de conclusie dat je deze beter wit of gewoon de normale kleur kan laten.

Je hebt 6 x de BULB, WEDGE BASE (T10) nodig bij de ABS versie

4 lampjes nodig voor de teller en meter verlichting

2 voor de richtingaanwijzers

Je gaat toch geen blauwe lampjes gebruiken voor de RAW ?

Maar door de blauwe kleur kon ik de klok slecht aflezen en kwam tot de conclusie dat je deze beter wit of gewoon de normale kleur kan laten.

Straks heb je dat probleem niet meer.

Pakketje gaat morgen met de post mee [emoji6] [emoji109]

Moet je dat niet doorgeven dat je de tellers los haalt :Biggrin maar ziet er mooi uit hoor.

Lijkt wel of ik op en vw rijd met dat blauwe licht Good

• 4 weeks later...

Let wel op bij montage. Ze zijn iets hoger als de originele lampjes. Je drukt vrij makkelijk de beschermkapjes eraf.

Ik heb ook blauwe dashboard verlichting (tot zaterdag nog want de brommert is verkocht). Ik ben er zeer tevreden over. Het smoelt nl. fantastisch.

Heb je weer een nieuw projectje te gaan Ton, als je je nieuwe brommer hebt...

Of is die ook al voorzien van blauwe leds in de dash?

Waar heb je de lampjes vandaan Gibbel, ik bedoel daar de knipperlichten en de blauwe mee.

Peter de blauwe LEDjes in het dash komen van @Dennis en de lampjes in de pinkers zijn (in deze video) nog gewoon 5/20w lampjes. Deze heb ik later ook vervangen door LEDs als we de witte glaasjes erin gedaan hebben.

Heb je weer een nieuw projectje te gaan Ton, als je je nieuwe brommer hebt...

Of is die ook al voorzien van blauwe leds in de dash?

Nu nog geen Blue Dash Paul, Willem heeft het wel al betaald en zal zorgen dat dit alsnog gaat gebeuren. IK kijk ernaar uit.

• 4 weeks later...

Gisteren ook de stoute schoenen aan getrokken en blauwe leds besteld via

https://www.led-voordeel.nl/a-27063404/t10-led-zonder-canbus/t10-5-smd-blauw/

Deze zijn 1 laags led ipv 2 laags ivm ruimte.

Om 1600 besteld en vandaag binnen gehad.

Gelijk ook even mijn stadslicht vervangen, klok licht en een 12v aansluiting in mijn rechterbakje. Allemaal na al die mooie voorbeelden hier op het forum !

[GALLERY=media, 1355]Blauwe teller verlichting door Sailor88 geplaatst op 19 mei 2017 om 00:06[/GALLERY][GALLERY=media, 1356]Originele teller door Sailor88 geplaatst op 19 mei 2017 om 00:10[/GALLERY][GALLERY=media, 1357]12v aansluiting door Sailor88 geplaatst op 19 mei 2017 om 00:17[/GALLERY]