Jump to content
  • Administrators

Ik vloog gisteren heen en weer naar een klant in Zwitserland (yep, het is LEUK als je kunt vliegen! :)). Naast dat de man een redelijk uitgebreide avionicashop runt en ons product daar ook verkoopt was hij ook een ST1300 rijder, totdat hij 'm vorig jaar een eindje inkortte toen er 'iets mis ging bij een hairpin'. Hij rijdt nu op een FJR, maar mist z'n Pan toch wel behoorlijk . .

Op z'n zolder lagen nog wel wat Honda onderdelen - of er iets bij zat waar ik in geïnteresseerd was? Lekker even gegrasduind, maar ik kon uiteraard niet veel meenemen want zo groot is onze kist niet. Ook moest ik op tijd weer terug want vliegveld Lelystad gaat 's avonds voorlopig gewoon nog op slot. Dan is het: "landt u maar ergens anders . ." - alsof ik die druif in z'n toren nodig heb om het asfalt te kunnen raken, maar goed. Fool

Toen stuitte ik op het onderstaande setje:

[GALLERY=media, 1251]Complete set handvatverwarming.[/GALLERY]

"Du möchtest diese mitnehmen? Na, euh, mach mal hundert oder ist das Quatsch?" :eek:Good

Nee, 'hoendert Oiro' vond ik eigenlijk best prima - origineel Honda, nieuw en ongebruikt, compleet met quartet harness! Ergens in het voorjaar maar eens aan de knutsel . . Warme handjes van buiten én van binnen!

[GALLERY=media, 1250]Prima bediening![/GALLERY]

(En wáárom hebben alle andere merken handvatverwarmers niet zo'n elegante oplossing voor de bediening!?!? Bij alle aftermarket verwarmers moet je ergens zo'n bedieningspaneeltje op je motor zien te knutselen. Meneer Honda heeft dat fraai opgelost, en dat moet toch best na te apen zijn??)

Featured Replies

Ken het gevoel...

Knutselen ik heb hier nog een 20-tal leds liggen die onder de "BattlePan" moeten komen.

Wel tof van die man dat hij dit zomaar wou meegeven.

Ik zou de heated grips niet meer kunnen missen.

"BattlePan"

Niet verkeerd Nosegear, gebruik zezelf niet vaak, maar zonder is hij eigenlijk niet compleet.

Wel snel sleutelen anders heb je ze zeker niet meer nodig voorlopig.

• Author
  • Administrators

@sunriderke: hij heeft ze niet 'meegegeven', want ik heb er omgerekend €100 voor betaald. Maar da's, even rondgooglend, wel bijna meegeven! ;)

En ik ben prima tevreden met m'n Gerbingetjes - maar zoals Marcel schreef "zonder is-ie niet compleet". Ik was niet specifiek op zoek naar handvatverwarming, maar voor die centen kon ik ze niet in Zwitserland laten liggen . .

Marcel, ik heb de originele Honda handvatverwarming.

De bediening daarvan zit links onder het vak. Vind ik ook een mooie plek, maar die optie van jou is denk ik wel de mooiste/beste.

• Author
  • Administrators

Die met die ledjes erop? Is dat origineel Honda? Maar die rommel die ik hier heb dan? Zit allemaal in zakjes met een Honda logo en Honda part number erop . . :questionmarks:

[GALLERY=media, 1252]Is deze origineel Honda?[/GALLERY]

Ik denk dat jij deze hebt, @Rimconator? Maar deze foto is van een FJR, dus of die grip heaters dan origineel Honda zijn als Yamahamamamaha ze ook gebruikt??

Gij komt nog unne keer van geluk onder de........................:Biggrin http://www.ebay.com/itm/232014499670

:eek:US$ 279.95 is een best bakkie geld - en daar komt gegarandeerd zo nog een Euro of tachtig bovenop om 'm door de douane te krijgen schat ik zo . .

• Author
  • Administrators

Maar Yamaha gebruikt ze dus ook - is het dan 'origineel Honda'? Lijkt me dan toch een retrofit, bijvoorbeeld van de importeur!?

(Niet dat m'n handen d'r ook maar een tikkel warmer of kouder door zullen worden, hoor. :p Maar ik ben wél nieuwsgierig!)

• Author
  • Administrators

Boeiend - lijkt erop dat Honda op enig moment heeft besloten te switchen wat zij OEM noemen. Uit het draadje op st-owners maak ik een beetje op dat het led-paneeltje de oude dan is geworden, en de handel die ik hier heb de opvolger? Helemaal helder krijg ik het nog niet . .

Part numbers die ik hier heb zijn 08T71-MGS-A30 Heated Grip, 08T70-MCS-R60 Attachment Kit, en 08A30-MCS-100 Quartet Harness (zelfde als STayTuned op st-owners.com). Hij heeft dat spul in februari 2016 geïnstalleerd.

Ah, op deze site van Honda kun je de accessoires catalogus van 2015 downloaden; op de vierde bladzijde staan de heated grips die ik hier heb liggen . . Het led-paneeltje is (sorry @Rimconator!) inderdaad blijkbaar de oude oplossing!

Die met de ledjes is het oude model.

Dit is de nieuwe die ook op andere honda motoren gebruikt worden.

Ik vraag me af of bij het rechter de gaskabels door lopen,het handvat lijkt mij ook groter te zijn.

http://i.ebayimg.com/images/g/gdsAAOxy9X5TYUms/s-l1600.jpg

• Author
  • Administrators
Yep, dat klopt. Bij de 'oude' zijn het (net als bij de meeste andere systemen) 2 'condoompjes' die over het stuur geschoven moeten worden. Met deze moet je de boel losschroeven en delen buis meevervangen. Wel een redelijke tikkel meer werk - maar da's leukleuk, nietwaar!:)

Zitten ook op mijn NC. 5 standen instelbaar.

Werkt goed maar het blijft koud aan de buitenkant.

Ga mijn Gerbings nog maar niet wegdoen.

Hoi Marcel gefeliciteerd met je aankoop.

Deze handvatverwarming lijkt erg op die van mijn ctx.

Ik vraag me alleen af hoe je de standen kunt aflezen.nofnzitber een display bij?

Die van mij, en volgens mij ook van de andere moderne honda's, geven het aan in het display.

• Author
  • Administrators

De standen geeft-ie aan middels het ledje in de schakelaar. Indrukken, seconde vasthouden = volgas. Weer indrukken = 80% en dan knippert hij een keer of wat, nog een keer is weer een stapje terug met een ander aantal knippers . .

Er is verder geen display of zo; alles gebeurt bij die linkerduim. Ik vermoed dat het niet anders werkt dan schakelen als je geen TGI hebt: je schakelt op & terug als je meent dat dat moet.

Jouw CTX kon maar zo wel eens dezelfde set hebben, alleen het aansluitharnas is anders. Bij de Pan zit dat harnas tussen het (ook nog te installeren) quartet harness en de grip controller. Van de drie zakjes die op m'n eerste foto staan is dus alleen de 'Heated Grip Kit' universeel voor meerdere modellen Honda - maar da's dan wel het enige stukje dat je ziet.

En ik doe m'n Gerbingetjes beslist niet weg @Manus! ;) Ik heb ooit, lang geleden in de tijd dat de schepen nog van hout waren en de mannen van staal, mijn handen een keer bevroren gehad na een lange rit in de vrieskou. Medische hulp & alles er bij - je wilt niet weten hoeveel pijn dat doet als het weer ontdooit! Sindsdien heb ik een hele lage koutolerantie op m'n handen: geen pijn of zo, maar ze houden gewoon op met werken als ze onderkoeld raken. Ik moet ze dus wel op temperatuur houden, anders kom ik nergens . .