Jump to content
  • Administrators

Zoals sommigen van jullie wisten rijd ik rond in de wintertijd met een paar lekker warme handjes, door m'n elektrisch verwarmde Gerbing handschoenen. Tijdens een rit met een groep in Duitsland 2 weken terug kreeg ik toch soms ook best wel koude teentjes op de lange stukken, dus ook maar een paar elektrische sokken van dezelfde toko gescoord. 't Is soms best lekker om een ouwe l*l te zijn! :Lol:

Nieuw in het assortiment (en nu ook op Neusje's Pan, dus): een draadloze 2-kanaals controller! Geen gefriemel mee in je binnenzak waar die controller meestal wordt bewaard; gewoon twee draaiknoppetjes op een los kastje, nog even ergens binnen handbereik te monteren. Een draaiknopje voor de handjes, een voor de voetjes en dus onafhankelijk regelbaar. Happy as a pig in the mud! :Smile:

http://www.pocketfms.com/guestroom/mkl/Gerbing_wireless_dual_controller.jpg

Hij ligt nog niet bij alle toeleveranciers, maar Gerbing UK heeft 'm wel: https://gerbing.co.uk/eu/gerbing-wireless-dual-temperature-controller.html

Featured Replies

Nou Marcel, voor een 'draadloze controller' zitten er nog best veel draden aan die controller! ;)

Maar het zal wel om dat onderste kastje gaan - de zender neem ik aan.

Dus als ik het goed begrijp ga je die draadloze controller weer ergens vastzetten op je Pan, om te voorkomen dat je 'm kwijtraakt of er niet goed bij kunt.

Dat scheelt je een klein beetje flexibiliteit - omdat je geen rekening hoeft te houden met draden. Maar er zit vast een batterij in die regelmatig vervangen moet worden.

Levert het 'draadloze' van deze nieuwe set dan per saldo wel heel veel voordelen?

Groets, Hans

PS

Als je de controller aan je motorsleutels hangt, hoef je niet terug naar de motor te lopen als je tijdens een pitstop vergeten bent je 'pantoffelwarmers' uit te zetten. :D

• Author
  • Administrators

Toen ik 'm uit die doos trok dacht ik ook al dat ik wel eens minder draadjes aan een draadloos apparaat gezien had! :D

Met twee verschillende verwarmbare kledingstukken had ik toch een 'tweepersoons' controller nodig; draadloos sprak me wat meer aan dan op de tast in de borstzak op een knop duwen om je sokken warmer te zetten en dan een kwartier later brandblaren op m'n handen te hebben . .;) Op de foto niet zichtbaar: beide kanalen hebben een kleurcodering.

De hele bubs zit bij mij sowieso achter het contact geschakeld; sleutel eruit = alles uit. Maar ook de handschoenen en slofheaters gaan volautomatisch met mij mee als ik het tijd voor een bittergarnituurtje vind worden. De voeding gaat middels een krulsnoer van de motor naar m'n jas, dus zodra ik afstap gaat de plug er toch al uit.

De controller zelf gaat in een binnenzak van m'n jas, net als de 'oude', maar de afstandsbediening komt inderdaad ergens op de motor te zitten. Ik moet nog ff vogelen waar dan precies. Het ding is waterdicht, en de batterij gaat volgens Gerbing minstens 10 jaar mee. Je ziet ook dat het ding alleen wat doet als je 'm bedient; er zit een ledje in dat dan heel even knippert. Open kan-ie niet, dus als ik diezelfde handel over 10 jaar nog heb zal ik wat aan de knutsel moeten.

• Author
  • Administrators

Zekers ook een optie. Maar de zender is 'gepaird' met de ontvanger, dus iemand die 'm 'leent' heeft er niets aan. Pairing wordt in de fabriek al gedaan; het kan voor zover ik weet niet zomaar even opnieuw worden gedaan.

(Neemt niet weg dat ik die zender dan al wél kwijt ben - dus wellicht uit zicht plaatsen . . Rechter kuipvak? Of toch vastspijkeren?Unknw)

• Author
  • Administrators

Jawel - maar dan zit-ie achter mijn GPS en da's minder handig.

Wellicht hang ik 'm rechtsboven, onder de kap in het ventilatie-openingetje. Kon maar zo wel eens passen . . Links kan dan weer niet want daar zit m'n UV-led (dank Yvo! ;)) die m'n drukknoppen en koplamphoogteregeling verlicht.