Jump to content

Oppassen in engeland . .

Featured Replies

Dat is al in veel landen ,en let maar op nog even en het is in heel Europa verboden.

In zwitserland is het ook zo al ligt de gps met flitskasten in de koffer bak ,met je nog schuldig .

Dus betalen.

gr ijskonijn

Dus op autosnelweg mag ik mijn telefoon (die via bluetooth op mijn gps is verbonden en zo door naar mijn headset) niet opnemen omdat ik dan even op mijn schermpje moet tikken.

"BattlePan"

Mag je nog wel aan je neus krabben als je jeuk hebt? [emoji2]

Da's een goeie, idd lastiger dan een tikje op het scherm.

En je handvatverwarming aan of lager zetten, dat mag nog wel?

Natuurlijk, met je telefoon bezig zijn in de auto is al best link, laat staan op de motor. Maar zo'n regel is vast niet bedacht door iemand die motor rijdt. Die had anders geweten dat je op de motor daar geen tijd voor hebt. Daarom neemt mijn headset automatisch op na 3 sec [emoji16]

Sent from my SM-N920C using Tapatalk

Dat verbod is eigenlijk wel een goed idee, spreek ik uit eigen ervaring.

Afgelopen oktober moest ik met 2 vrienden een toerrit uit zetten voor onze motorclub. Al bij de eerste kilometers bleek mijn route al af te wijken van die andere 2 mannen. Doordat ik met mn Zümo bezig was, had ik te laat gezien dat de andere bijna stil stonden bij een wegversmalling om een tegemoet komende auto voorrang te geven. Bij het uitwijken raakte ik nog nét met de rechter spiegel de elleboog van de vriend die voor me reed :eek:. Spiegelkap eraf en verder met de schrik vrij gekomen :angel:. De tegemoet komende automobilist heeft adequaat gereageerd om toch maar stil te gaan staan, ook al had hij voorrang. Ik moet er niet aan denken als ik maar één seconde later had opgekeken.....

Ik zet em nu wel eerst aan de kant voordat ik met de Zümo bezig ga

Mee eens Timbo, ik ken dat moment zelf ook uit eigen ervaring. Gewoon geen goed idee, maar zo'n ervaring werkt volgens mij beter dan een wet. Common sense gebruiken en gewoon niet doen / de verleiding weerstaan is nog het beste. En dat doen we nu beiden denk ik. [emoji28]

Ik beschouw het maar als weer een vorm van betutteling die al het gezond verstand ter boven gaat.

Veel zaken worden echt aangedikt alsof er werkelijk een probleem is.

Maar overheden worden geil van het instellen van nieuwe wetten zodra er een drol klem zit

Voor iedere nieuwe wet zouden er zeker 10 geschraapt kunnen worden

En dan nog afvragen waarom de plebs steeds minder vertrouwen heeft in die zelfde totalitaire overheid.

GOh waar zou die weerstand toch vandaan komen.

handhaven is eigenlijk het probleem, in zoverre dat we eigenlijk allemaal een waakhond horen te hebben die de ganse dag alle regels toetst aan ons gedrag en dan gaan we stellen dat we leven in een vrij democratisch land.

We zijn steeds vaker gevangenen van een opgelegd systeem en geloven er nog in ook.

Om ziek van te wordenWacko

Daarom neemt mijn headset automatisch op na 3 sec [emoji16]

Dat moet ook gewoon verboden zijn want handsfree bellen of niet handsfree bellen is beiden even gevaarlijk omdat je dan niet met het verkeer bezig bent. Net of een telefoontje niet kan wachten tot je thuis bent ofzo, in de supermarkt ga je toch ook niet staan bellen.

Rustig Zeurdoos..

Daar denkt m'n wederhelft anders over wanneer ik er langer over doe om thuis te komen dan normaal het geval is. Bovendien wordt ik weinig gebeld. En zelfs wordt iemand platgebeld, hebben we allemaal zo'n slimme telefoon die je kan opdragen op bepaalde tijden niet of alleen een select groepje door te laten komen.

De techniek is je vriend, mits je die weet te gebruiken. Ambtenaren die DENKEN dat ze weten wat ze doen daarentegen..

Neem een zoek mijn vrienden app op je gsm en je vrouw kan je precies volgen ;) heb ik ook op mijn gsm werkt perfect en je eten staat altijd klaar als je thuis komt ;) . Maar bellen in het verkeer is gewoon een no go .
Maar de fabrikanten ontwikkelen ook in die richting zoals bv iOS carplay. Vandaag nog even mijn nieuwe TT rider 400 getest en ook een inkomende oproep gedaan. Wat een eenvoud op je scherm, wat dat betreft maken ze het ons wel makkelijk...
  • Author
  • Administrators

Ik denk dat je gelijk hebt. Zeker op de motor, waar een klein beetje verlies van aandacht al bloedsnel kan zorgen voor een groot verlies aan ledematen, kun je beter doen wat je zou moeten doen: motorrijden. Bij 80 km/h (niks bijzonders, dus) doe je toch 22 meter per seconde. Meet voor de grap eens 22 meter af - da's waarschijnlijk en stuk verder dan de ruimte waarin je je nu bevindt. En er gebeurt véél meer dan je zou denken:

• Je haalt je ogen van de weg,
  • mikt ze op je GPS,
  • moet ze even laten focussen, want je GPS is veel dichterbij,
  • haalt je hand er naar toe,
  • drukt ergens op,
  • moet kijken of er wat gebeurt en of dat ook is waar je op hoopte, en dan
  • moeten die ogen weer in de verte gezet worden en
  • gaan focussen.

Als dat laatste gedaan is kun je pas vast gaan stellen dat je eigenlijk al had moeten beginnen met remmen . .

En het staat zo dom op je grafsteen: "Hier ligt Nosegear, hij moest zo nodig z'n GPS bedienen tijdens het rijden"

Mijn 2Cents.

Telefoon staat met BT gekoppeld aan de intercom van mijn helm, normaal muziek/radio, inkomende gesprekken nemen automatisch op. Kan altijd zeggen dat het druk is en ik geen tijd heb, bijv als ik tussen de file door rijd.

Garmin staat boven op het dashboard, dus goed in het zicht. Aanpassingen (kijken naar afslag nr of zo) enkel als het kan, dus ruim zicht, niet druk, anders niet.

Mikey zei hier ooit, Is het Veilig, Is het behulpzaam, Is het Acceptabel. Zijn weer goede adviezen, die ik in gedachten (probeer) te houden.

Gr

Wim

Edited by panpatje

Bedankt voor alle input en info.

Ben me er van bewust dat ik af toe ook wel eens op mijn navigatie zit te drukken tijdens het rijden. Je kent dat wel, verkeerde route, verkeerde routeberekening, te snel weg gereden, etc.

Geen excuses, maar bovenstaande verhalen hebben me weer even wakker gemaakt.

Bellen op motor of in de auto is niet noodzakelijk. We laten ons teveel leven door de smartphone. Als je moet bellen stop even en ga dan je gesprek aan. Niemand kan je verplichten de telefoon te gebruiken onder het rijden. Als je laat bent en je wilt dat doorgeven kun je ook even stoppen en dan bellen.

Het (over)leven op de motor is belangrijker dan het bellen. :vroem::vroem:

Onderhand mogen we onze richtingaanwijzers niet meer gebruiken................

Wat is het toch fijn om in een vrij land te leven, waar we zelf voor ons eigen mogen/kunnen uitmaken wat veilig is en wat niet............ En al goed dat regeringen in de EU zich met niets moeien ze denken toch niet dat wij te DOM zijn om dat zelf te bedenken....