Jump to content

Nou ben ik op benieuw wat een goede tent om met de motor op tourtocht te gaan. Het liefst van Ripstof polyester. En met een prijs van ca €300,- max.

Ik heb een Nomad Tellem 3 gezien welke me redelijk aanstaat.

http://www.tent-expert.nl/nomad-tellem-3-tunneltent/219834?source=admarktps&utm_source=admarkt&utm_medium=cpc&utm_campaign=feed&dfw_tracker=12805-219834

Wie o wie heeft er nog suggesties en goede ervaringen...?

Edited by Zonneschijn76

Featured Replies

Een Hilleberg of Eureka tentje, deze zijn licht en compact en 100% waterdicht en oersterk !

Dit soort tentjes zijn gemaakt voor bergbeklimmers en zijn dus ideaal om op de motor mee te nemen.

Opzetten binnen 5 minuten en de tent droogt snel met een beetje wind of zon, dus geen schimmel in het doek.

Zijn nieuw wel aan de prijs maar op Marktplaats regelmatig te vinden.

Het voordeel van deze tentjes is dat alle delen los te verkrijgen zijn als er iets stuk mocht gaan, waar dan ook in Europa of daar buiten. (Wel bij de betere outdoor zaken.)

Heb zelf een Hilleberg gescoord al meer dan 10 jaar geleden voor € 200,- en was maar 1x gebruikt, nieuw kosten deze rond de € 1200,-

Tentje is jaren mee geweest en heeft al veel stormen, slagregens en hagelbuien overleeft en verkeerd nog steeds in top staat.

Dus mijn advies als je een tentje wil kopen neem een Hilleberg of Eureka je zal er geen spijt van krijgen.

Edited by Speedy-Pan

• Author

Speedy-pan dat is zijn wel dingen waar ik wat mee kan.

Meer ruimte is ook meer warm houden. Een leef gedeelte waar je ook je natte schoenen uit kan doen.

-Lichtgewicht niet te groot ook belangrijk.

-Ribstop polyester stof waardoor eerder droog.

Grondzeil. Goede ventilatie mogelijkheid, ter voorkoming van schimmels, of aanklampen tegen buitendoek.

Zijn factoren die me belangrijk lijken.

2 a 3 persoons.

Voor mij is het lastig om belangrijke zaken en goede merken te kunnen onderscheiden ivm onervarenheid.

Edited by Zonneschijn76

uit ervaring weet ik dat je er op moet letten dat je gaas knuten ( midgets) dicht is, zo niet wordt je helemaal opgevreten. Ik heb zelf een Noorse tent (helsport). Geschikt voor het Noorse klimaat

gr

Frank

• 9 months later...
  • 4 weeks later...

Coleman maakt goede tenten: https://www.obelink.nl/coleman-monviso-3.html?category_params=s_company=1&category_id=1285

Ik heb z'n voorganger: de Aravis 3, maar die is schaars leverbaar.

Misschien een handige tip: probeer een tent te vinden waarbij de binnentent in de buitentent blijft als je hem afbreekt. Als je dan de tent op moet zetten in de regen, dan blijft de binnentent droog.

Edited by Ome Paul

Ome Paul schrijft dat het handig is als de binnentent in de buitentent blijft bij regen. Onze ervaring is heel anders. Wij laten bij regen de buitentent zo lang mogelijk staan, breken aan de binnenkant alles af en pakken dus droog in ( ook de binnentent is dan nog droog. Als laatste wordt de buitentent in een waterdichte zak gedaan ( ortlieb), dan is alles droog behalve de buitentent. Die kun je dan weer als eerste opzetten en als het dan nog regent hierin de binnentent en de rest ophangen en uitpakken

Dit is onze ervaring na 40 jaar kamperen op de fiets en motor

gr

Frank

mijn ervaringen;

* kleine pakmaat ( ik heb een 2 pers. lang 40 cm diameter 15 cm, 2 kg. hoogte tent 90 cm. )

* snel op te zetten

* aluminium stokken

* ripstop stof

* muskieten gaas

* voldoende ventilatie mogelijkheden

* voortent ruimte om je spullen af te leggen/koken/omkleden ect.

* los zeiltje / grondkleed ( polyester ) om zelf te bepalen met of zonder ivm ondergrond.

* binnentent ophangen als buitentent staat ( alles inpakken en als laatste de buitentent oppakken )

* net wat je zelf comfortabel vind, luchtbed of zelf opblazend. ( denk om iso matje onder luchtbed )

kijk ook bij hoe fietser bepalen wat voor tent ze nodig zijn. Bij deze hobbygroep is ook zeer goede info te vergaren.

gr. Jakob

naast een 3 persoon katoenen tent ( in de motoraanhanger ) een kleine trekkerstent genaamd BIKER. zeer content mee.

al even aan het googlen geweest maar kan hem niet meer vinden.

upload_2018-1-22_22-28-48.png.8370e1e7e920c82d240b61bbb509d5c5.png

Vijf jaar geleden met een vriend naar de Noordkaap geweest. Eerst hadden we het idee om elk een eigen tent mee te nemen, maar toch gekozen om een tunneltent mee te nemen voor 4 personen. Voordeel was dat we elk een eigen slaapcabine hadden en we een ruimte hadden waar we konden “zitten”. De hele rit maar één keer een kamer geboekt, nabij Honningsvag, want 4 graden boven nul vond ik te koud voor een tentje.

Natuurlijk is een tunneltent geen lichtgewicht, maar als ik gewicht wil besparen kan ik beter zelf 15 kilo afvallen.;)

• 7 months later...