Jump to content

Hallo Allemaal,

Na de verkoop van mijn R1150RT BMW lekker aan het rijden op mijn St1300.

Ik had op de BMW eigenlijk altijd vrij snel last van mijn stuitje. Of eigenlijk het gebied erom heen. als je afstapt is het ook na 2 a 3 minuten weg.

Alsof het doods voelt net als een slapend been.

Nu had ik gehoopt dat ik daar nu geen last meer van had, zeker omdat er een duurder zadel op mijn brommer zit.

Maar vandaag tourtje van 65 km en zaterdag denk zo een 150. En ook hier weer pijn in mijn stuitje. Lijkt wel slaperig gevoel.

Zadel al hoger en lager gezet, maar helpt niet.

Daar ik ook woon werk verkeer ga rijden in werkkleding lijkt me een ondergoed met speciaal gel of zo niet handig. Kan me niet echt ergens helemaal omkleden.

Heeft iemand dit ook en zo ja een tip dit te voorkomen? Dat ik er al vrij snel last van heb viel me toch tegen.

IMG-20260301-WA0000.jpeg

Featured Replies

@EricB ik heb ook altijd vrij snel last van mijn achterste, zelfs ook een keer een ander zadel gekocht maar dat hielp ook niet, ik heb toen een schapenvacht gekocht en dat hielp.

Ik heb het schapenvacht op maat gemaakt zodat het mooi over het zitgedeelte past en heb hem altijd in mijn topkoffer als ik niet rijdt, het moet wél een echte vacht zijn.

Geen garantie dat het bij jou ook helpt maar proberen waard, het wordt ook bij mensen gebruikt die langdurig bedlegerig zijn.

Ik heb ook het zelfde, altijd al gehad .

Nu helemaal mijn pijn aan het stuitje komt door een anale fissuur in de endeldarm en een veel te dikke bekkenbodem spier.

Ben al 2 jaar bij de proctoloog geweest en zalf voor de fissuur 2 x botox injecties in de bekkenbodem spier en 4 aambeien weggehaald.

Geeft iets verlichting maar gaat niet over.

Ik zou het medisch laten onderzoeken; je hebt maar één rug en je zou erger kunnen voorkomen. Een verdoofd gevoel, al dan niet tijdelijk, is een serieuze zaak.

Daarna pas mogelijke tips om de fiets aan te passen.

Sterkte!