Ik heb op mijn ST1300 nieuwe remschijven, nieuwe originele remblokken aan de voorzijde gemonteerd.
Alles natuurlijk netjes schoongemaakt, zuigers lopen mooi soepel.
Nieuwe remvloeistof voor en achter.
En nu komt het. Ik vond de remhendel te sponzig aanvoelen. Dus lucht? Diverse keren ontlucht op alle mogelijke manieren. Geen verschil.
Mastercilinder uit elkaar gehaald en vervangen voor originele onderdelen.
Dat scheelde al een hoop remdruk.
Maar toch, de remhendel komt niet op één punt mooi strak te staan. Alsof er wat lucht in blijft zitten.
Als laatste met de rechterhand een remklauw vast gepakt en ondertussen de remhendel ingedrukt. En tien voelde ik het. Er zit een beweging in de remklauw naar buiten toe. De zuigers drukken tegen de remblokken en vervolgens zet de remklauw wat uit. Alsof de klauw niet stevig genoeg is. Dat is dus steeds dat laatste stukje speling wat ik voel.
Heel verhaal, maar ik vind het wel raar. Klinkt iemand dit bekend?
koekje ? wel twee handen aan het stuur We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.
Ik heb op mijn ST1300 nieuwe remschijven, nieuwe originele remblokken aan de voorzijde gemonteerd.
Alles natuurlijk netjes schoongemaakt, zuigers lopen mooi soepel.
Nieuwe remvloeistof voor en achter.
En nu komt het. Ik vond de remhendel te sponzig aanvoelen. Dus lucht? Diverse keren ontlucht op alle mogelijke manieren. Geen verschil.
Mastercilinder uit elkaar gehaald en vervangen voor originele onderdelen.
Dat scheelde al een hoop remdruk.
Maar toch, de remhendel komt niet op één punt mooi strak te staan. Alsof er wat lucht in blijft zitten.
Als laatste met de rechterhand een remklauw vast gepakt en ondertussen de remhendel ingedrukt. En tien voelde ik het. Er zit een beweging in de remklauw naar buiten toe. De zuigers drukken tegen de remblokken en vervolgens zet de remklauw wat uit. Alsof de klauw niet stevig genoeg is. Dat is dus steeds dat laatste stukje speling wat ik voel.
Heel verhaal, maar ik vind het wel raar. Klinkt iemand dit bekend?