Jump to content

Sta-positie ST1100 Corbin vs standaard zadel.

Naar aanleiding van de advertentie die @PatrickST plaatste over een zadel vroeg ik me iets af...

Mijn Corbinzadel (1100) is vrij breed waardoor ik met mn benen wat uit elkaar zit.

Nu heb ik vrij korte pootjes en kom met bijde voeten alleen met de tenen aan de grond. Op zich niet echt een probleem maar als ik straks eindelijk een keer de YSS veer die al een tijdje klaar ligt eronder heb gezet zal ie nog iets hoger zijn.... 😬

Een standaard zadel, of een aangepast standaardmodel zadel, is dat ook smaller? Of lijkt dat alleen maar zo?

Ik denk dat je dan wat meer ruimte hebt tussen je benen waardoor je je benen recht(er) kan zetten en dus dan wel met platte voeten kan gaan staan.

Ik schuif nog wel eens weg op m'n tenen (tijdens het achteruit manoeuvreren op de oprit) waardoor ik het volle gewicht moet opvangen met mn knieën als ie wil gaan kantelen, en dat vinden ze niet fijn!

Op een ander zadel zitten tijdens een meeting zal de eerste reactie zijn, ja dan weten we het meteen natuurlijk. Maar ik vroeg het me gewoon af dus vandaar de vraag...

Featured Replies

Corbin biedt zijn zadels in diverse hoogtes aan, het hangt er maar vanaf welke hoogte jij hebt.

Heb zelf ook een Corbin, waarbij ik (1m82 met jeans lengtemaat 34) met platte voeten aan de grond kan.

Was gemonteerd bij aankoop, weet dus niet welke hoogte ik heb.

Als het kan, zou ik het aangeboden zadel ter plaatse eens monteren op jouw motor. Dan merk je meteen het verschil.

Jouw Corbin kan je daarna (waarschijnlijk duurder)verkopen.

@Leonnekuh ik heb nog zo goed als 2 nieuwe zadels liggen, die doorzelfstandige vakmensen zijn her bekleed.

eentje met antislip bekleding met een schuimvulling die als jel vulling aanvoelt en zit,

en het andere zadel met een hardere schuim vulling dan de originele zadel van de st1100.

Kom gerust eens proefrijden kost je alleen een paar liters benzine om naar mij toe te komen.

Zo voel je het verschil en wat je best kan doen.

Edited by marc pan

• Author

@PatrickST ik ben ook 1,82 maar dan met broeklengtemaat 32, dus net even wat korter! 😅

Ik wist niet dat er verschillende hoogtes waren en ook bij mij zat dit zadel er al op bij aanschaf dus geen idee welke hoogte ik heb. Maar bevalt verder wel heel goed, al is ie een beetje stug. Maar das niet gek na x aantal jaar.

Het betreffende zadel is op 1,5 uur rijden van mij vandaan. Gezien de temperatuur zit ik daar niet echt op te kijken en heb ook geen haast. Maar je hebt gelijk natuurlijk, meten is weten!

• Author

Over twee weken ga ik een lang weekend weg en dan kom ik met een kleine omweg langs Gieten. Dan ga ik even kijken naar het zadel van Henk! Dat vind ik een erg mooi zadel en als die nou ook nog eens goed zit en ik beter bij de grond kan... we gaan het zien!

@marc pan Mocht het toch niet zijn wat ik zoek dan kom ik zeker bij jou weer even kijken! Altijd gezellig.