Jump to content

Hallo

Ik heb een st op het oog uit 2004 met net geen ton op de teller.

Proefgereden en voelt goed.

Vorige eigenaar bekend en is lichter gaan rijden ivm leeftijd.

Motor al tijd in onderhoud bij dit bedrijf. En motor krijgt voor afleveren beurt.

Afgelopen jaar woonwerk gereden op een rt1150 bmw ivm afsluitingen rond Amsterdam. Bak is versleten dus erg kostbare reparatie.

Met hobby ritjes zal ik echt max 10000 per jaar rijden. Eerder minder.

Is een ton met bekend onderhoud acceptabel. Vraagprijs 3900.

Stel ik rij er 4 a5 jaar mee.

Gr Eric

Featured Replies

Net geen ton is voor een ST niets, lees net ingereden. Er zijn er meerdere hier op het forum die één of meerdere versleten hebben, maar dat is pas bij 350k-400k plus.

MITS goed en op tijd het juiste onderhoud gehad. Alles valt en staat natuurlijk met het juiste onderhoud..

Voor een ST1300 met net geen ton op de teller en bekend onderhoud historie, lijkt €3900 mij persoonlijk een gemiddelde/geen slechte prijs.

Ik heb zelf twee ST1100, misschien dat er iemand in dit draadje kan komen met bekende aandachtspunten voor een ST1300 waar je eventueel nog even op moet controleren 😉

Als 'ie geen koelvloeistof lekt uit het 'overloopgaatje' (kopse kant van het blok) en er zit niet teveel speling op de cardan (meenemer) dan kun je 'm gerust kopen, mits 'ie goed loopt en er netjes bij staat. De dynamo en de ECU willen soms wel eens problemen geven, maar is geen structureel voorkomend probleem. Denk dat je best nog wel wat van de prijs af kunt praten want door de bank genomen is er niet mega veel vraag naar zware motoren zoals de Pan. Al helemaal 's winters niet. En mocht er desondanks iets kapot gaan, kun je altijd nog terugvallen op dit forum. Er worden jaarlijks TD's (Technische Dagen) georganiseerd waar je met hulp van deskundige forumleden zaken kunt aanpakken. Heb zelf 11 jaar een ST1300 gehad en behalve regulier onderhoud, nooit iets mee gehad. Ze zijn gewoon bulletproof. Jammer dat Honda ze niet meer maakt 😥.