Jump to content

Featured Replies

Heel leuk filmpje over de ST1100 en ook best wel verhelderend waarom hij zo goed rijdt. Een beetje sneu dat de ST1300 er zo bekaaid vanaf komt, maar wel weer leuk dat ze op het einde ook nog de CTX1300 noemen. Het Nederlands is een beetje vreemd uitgesproken, vast vertaald door een AI systeem.

Edited by DuinPan

Leuk filmpje.

Zelf in mijn motorjaren heel wat motoren gehad.

Ben nog steeds content, met mijn Pannetje.

Was laatst bij een motorzaak en vroeg wat ik in ruil zou krijgen, was het niet van plan gewoon nieuwsgierig.

Kreeg als antwoord zal je het vrijlatingsbewijs geven ben jij van je motor af. Kun je hem hier laten staan.

Maar niets gezegd ,pakte een bak koffie, en DOEI..

57 minutes ago, DuinPan said:

Heel leuk filmpje over de ST1100 en ook best wel verhelderend waarom hij zo goed rijdt. Een beetje sneu dat de ST1300 er zo bekaaid vanaf komt, maar wel weer leuk dat ze op het einde ook nog de CTX1300 noemen. Het Nederlands is een beetje vreemd uitgesproken, vast vertaald door een AI systeem.

Inderdaad een leuk item over de pan.

Jammer dat de ST1300 eigenlijk de ondergang van de pan is geworden. Het geluid wordt automatisch vertaald maar kan je bij instellingen op standaard Engels zetten 😉

• Author

@DuinPan ja dat kan je aanpassen bij de instellingen naar origineel geluid (Engels).

Erg irritant (vind ik) dat t automatisch vertaald wordt, klinkt voor geen meter haha!

Maar ik kan me voorstellen voor mensen die moeite hebben met Engels dat het dan juist wel fijn is.

• Author

@ijskonijn ja ik zou dan ook gewoon vertrekken...

Tijdje geleden stond in Schijndel bij Huybers eentje te koop voor ruim 3000,-! Das weer vrij fors natuurlijk ook al was het een hele nette, maar staat er niet meer op dus zal toch verkocht zijn.... maw, tenzij het een afgeragd begin 90 model is met 3 ton op de teller vind ik het belachelijk om dan maar helemaal niks te bieden als alleen vrijwaringsbewijs voor een goed model.

Zeg dan gewoon eerlijk dat ie een bepaald bedrag waard is maar dat je er geen interesse hebt omdat ie niet snel genoeg verkocht zal worden....

• Author

@Marko-st1100 ik denk dat ook door de populariteit van de adventure bikes destijds de focus meer daar naartoe ging. Nu zie je toch wel dat de focus steeds meer naar de toermotor ligt.

De Versys 1100 bijvoorbeeld wat niet echt een adventure meer is maar meer toer.

Hetzelfde geld voor de NT1100 en de nieuwe CB 1000GT.

De Goldwing is ook meer naar de Europese markt gericht (denk ik) door een stuk smaller en sportiever te worden.

Die nieuwe CB is al een stap in de goede richting wat mij betreft, Laten we hopen dat ze.ooit ook nog met een mooie tussen maat komen tussen de CB en de GL dmv een nieuwe volwaardige toermotor met een dikke V4! 🤞

Ik moet zeggen dat m’n Goldwing net zo, al dan niet lekkerder rijdt dan m’n 1100.

Is meer een grotere Pan met een nog lager zwaartepunt en de wielbasis verschilt maar een paar cm.

Edited by Jur

• Author

Nou vind ik toevallig net ook dit berichtje....

Het zijn alleen nog maar speculaties, maar toch...

https://www.motor.nl/nieuws/honda-werkt-aan-nieuw-v4-platform-comeback-van-legendarische-motor-in-het-verschiet/

@Jur het is dat ik van mn vrouw (nog) geen Goldwing mag haha maar ik vind ze fantastisch!! Alle jaargangen!

Welke heb je?

Edited by Leonnekuh

2 hours ago, Jur said:

Ik moet zeggen dat m’n Goldwing net zo, al dan niet lekkerder rijdt dan m’n 1100.

Is meer een grotere Pan met een nog lager zwaartepunt en de wielbasis verschilt maar een paar cm.

En een paar kilo's 😂