Jump to content

Beste allemaal,

Na een poosje proberen kan ik nog steeds niets anders zeggen dan dat ik deze forum software en lay-out een draak vind waardoor ik er ook steeds minder op kijk....

Met alle respect voor de beheerders, moderators en iedereen verder die zich hier mee bezig houd en heeft gehouden als ik het vergelijk met bv. een Simple Machines Forum (geen aandelen!!!) is het niet fijn in gebruik en blijf ik het erg onoverzichtelijk vinden en duurt het lang om iets op te zoeken (als het al gevonden wordt)

Ik haak af voor nu :-(

Gr. René

Featured Replies

Op ons "oude forum" was alles in mijn beleving overzichtelijker, gemakkelijker. Nu het nieuwe forum alweer enige tijd draait, kan ik er mijn draai nog steeds niet goed vinden.

De nieuwe website werkt inmiddels even goed als de oude website maar is vaak wel langzaam, vooral met draadjes met veel berichten.

Ik merk wat anders: ik merk dat veel deelnemers van 'de oude garde' afhaken, mensen die ik soms al 7 jaar ken en waar ik een band mee heb opgebouwd en die ik tegenkom op de TDT of de GSZ. Dat vind ik jammer, en maakt dat ik minder actief reageer op berichten... En ik mis de reisverslagen van de avonturiers onder ons zoals @VayaC , @tManneke en @Mister Vogezen .

ja ik heb dat ook, de oude site vond ik ook prettiger, daar besteedde ik ook meer tijd om te bekijken, exact waarom weet ik niet, maar hier ben ik meestal na een paar minuten klaar.

Ik vond het oude ook fijner , maar dat zal ook wel komen dat ik weinig met computers heb,maar zoeken vind ik lastiger op dit nieuwe Forum

Maar ik lees enkel ongelezen inhoud en de rest vind ik te lastig om op te zoeken, en ik heb ook niets meer nodig voor een Pan nu.

Maar blijft leuk de Pan ,en ook in Teteringen ben ik ff een bakkie wezen doen.

Mee eens, forum is er helaas niet op verbeterd.

Verder zijn er mensen van de oude garde @DuinPan die geen Pan meer rijden, dus die haken af. Kijk hier nog af en toe, maar zal in de loop van 2026 ook afhaken.

Als je snel klaar bent op het forum kun je altijd nog een stukje gaan rijden en haal je de tag op bijvoorbeeld 😉

Ben het met bovenstaande reacties eens.

Ook ik kan onderwerpen maar moeilijk vinden, de boel is trager geworden.

Het blijft bij mij ook bij ongelezen inhoud en daarna ben ik weer klaar.

Of het forum er beter of slechter op is geworden, laat ik in het midden. Wat ik hier niet lees is dat dit forum alleen maar mogelijk wordt gemaakt door de vrijwillige en enthousiaste inzet van een klein aantal mensen. Ze doen dit puur voor de liefhebbers van de Pan European en om zoveel mogelijk Pans op de weg te houden. Komt bij dat je een gegeven paard niet in de mond mag kijken. Mag ook weleens gezegd worden. Just my two cents.

• Author
On 8-12-2025 at 06:44, RRR said:

Of het forum er beter of slechter op is geworden, laat ik in het midden. Wat ik hier niet lees is dat dit forum alleen maar mogelijk wordt gemaakt door de vrijwillige en enthousiaste inzet van een klein aantal mensen. Ze doen dit puur voor de liefhebbers van de Pan European en om zoveel mogelijk Pans op de weg te houden. Komt bij dat je een gegeven paard niet in de mond mag kijken. Mag ook weleens gezegd worden. Just my two cents.

Wil toch nog even reageren op je reactie, heb ik wel zeker gedeeld in mijn topic start :
"Met alle respect voor de beheerders, moderators en iedereen verder die zich hier mee bezig houd en heeft gehouden"

Ik heb ditzelfde al eens eerder gepost. Deze software is niet prettig in gebruik. Heb toen al aangegeven, kijk eens bij de andere forums. Zoals het motorforum of het Amerikaanse forum. Zo veel overzichtelijker en prettig in gebruik.

Daarnaast lijkt het inderdaad wel of deze website bij iemand op een Nas draait die steeds in slaapstand valt. Zeer traag in gebruik.

Is deze forum software alleen door de beheerder uitgekozen of is daar door het selecte groepje democratisch over gesproken en gestemd?

Het is gewoon een feit dat er zeer weinig activiteit is na het nieuwe forum. En na bovenstaande reacties snap ik ook wel waarom.

Ben er zelf totaal niet in thuis met computers [wil het ook niet].

Vergeet niet dat het allemaal belangeloos wordt gedaan, en dat er heel veel tijd ingaat lijkt mij.

Natuurlijk alles kan altijd beter. en mag je je mening zeggen.

Maar voorlopig hoor ik niemand, die het voorstel doet zal ik het overnemen.

Als er zo veel commentaar op geleverd wordt ,zit de kans er in dat de stekker er wordt uit getrokken .

En dan?

Ik denk dat er niemand is die het betwist dat het belangeloos wordt gedaan. Daar heb ik ook alleen maar lovende woorden voor.

Ik denk wel dat er geluisterd moet worden naar de leden. Als een grote groep deze software als vervelend ervaart en daardoor besluit om dan hier maar niet meer te komen dan kan dat toch niet de bedoeling zijn. Dan sterft dit forum een stille dood.

Als je zo reageert dan begrijp je het niet.

Het gaat niet om de beheerder en ook niet om de inzet. Het gaat om de gebruikte forum software. Daar is een verkeerde keuze in gemaakt. De huidige beheerder kan dat ook veranderen.

@Rimconator wat nou geen motorweer??? Het was vandeweek 15 graden… heerlijk motorweer! Maar ik rij het hele jaar door. Al dat gepiep dat het geen motorweer is of het seizoen is afgelopen… wat een nonsens…

@PanRider1300 software veroudert of wordt niet meer ondersteunt. Er zijn zat redenen om de boel te updaten. Dat je het niet fijn vindt werken is puur persoonlijk. Ik vond de oude prettig maar met de nieuwe heb ik zeker geen issues. Ik ben allang blij dat er uberhaupt nog een forum is!