Op het Amerikaanse forum heeft een hele tijd een tutorial gestaan om eigen spacers te maken zodat het windscherm iets naar voren en een beetje gekanteld wordt.
Hierdoor zou er minder turbulentie zijn en word de motor minder gevoelig voor wind.
Ik heb deze vandaag gemaakt en moet nog een proefrit maken, maar er zijn genoeg ervaringen die het fantastisch vinden.
Het is eigenlijk een alternatief voor de hele dure Bakker keggen.
Ze zijn zeer eenvoudig te maken met behulp van de bijgevoegde tekening (mal).
Zorg dat je de pdf echt 1 op 1 laat uitprinten door je printer. Meet de gaten eerst op en controleer de afstand op papier.
Anders heb je later een probleempje en kan je overnieuw beginnen.
Het makkelijkste is om een stukje aluminium van drie millimeter dikte te gebruiken.
koekje ? wel twee handen aan het stuur We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.
Op het Amerikaanse forum heeft een hele tijd een tutorial gestaan om eigen spacers te maken zodat het windscherm iets naar voren en een beetje gekanteld wordt.
Hierdoor zou er minder turbulentie zijn en word de motor minder gevoelig voor wind.
Ik heb deze vandaag gemaakt en moet nog een proefrit maken, maar er zijn genoeg ervaringen die het fantastisch vinden.
Het is eigenlijk een alternatief voor de hele dure Bakker keggen.
Ze zijn zeer eenvoudig te maken met behulp van de bijgevoegde tekening (mal).
Zorg dat je de pdf echt 1 op 1 laat uitprinten door je printer. Meet de gaten eerst op en controleer de afstand op papier.
Anders heb je later een probleempje en kan je overnieuw beginnen.
Het makkelijkste is om een stukje aluminium van drie millimeter dikte te gebruiken.
Dit is eenvoudig te bewerken en is sterk genoeg.
Op Ali kan je zelfborgende boutjes bestellen.
Je hebt nodig de M6 van 14mm lengte.
https://nl.aliexpress.com/item/1005007420247050.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.11.1b4479d2yqeBSg&gatewayAdapt=glo2nld
De gaten worden 6mm groot. En bij twee gebruik je de zelfklinkende boutjes.
Deze pers je erin met behulp van een bankschroef. Ik heb het gedaan aan de boutzijde met een kleine dop van een dopsleutelset.
Werkt perfect.
En je hebt natuurlijk 4x M6 flensmoeren nodig om het weer vast te zetten.
Ik had deze nog liggen van de Lidl. Op de webshop heb je een bakje vol voor een paar euro.
Hierna heb ik alles netjes geschuurd, ontvet met remmenreiniger en er een paar dunne laagjes Motip zwarte spuitverf op gespoten.
Leuk klusje voor in de wintermaanden.
ST1300 Windshield Bracket.pdf
Edited by PanRider1300